Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Apple îşi pregăteşte debutul în industria TV

  

Până la finalul acestui an, Apple ar putea lansa pe piaţa americană propriul serviciu online de televiziune. Citând surse care cunosc planurile companiei, Wall Street Journal scrie că Apple este deja în negocieri cu Walt Disney, CBS şi 21st Century Fox, de la care ar putea obţine conţinutul viitorului serviciu.

Potrivit publicaţiei citate, Apple va oferi un pachet de doar 25 de posturi, mult sub standardul operatorilor din piaţa americană. Şi totuşi, mulţi analişti sunt de părere că ar putea veni sfârşitul operatorilor de televiziune tradiţionali.

Potrivit Wall Street Journal, Apple vrea să transmită doar posturi mari precum CBS, ABC sau Fox şi să nu încarce grila cu programele marginale care umplu pachetul de servicii al operatorilor americani. Diferenţa s-ar vedea în preţ. Dacă serviciul de televiziune standard costă în jur de 90 de dolari, serviciul Apple va avea un preţ de 30-40 de dolari.

Apple şi-a dorit din capul locului să-şi facă intrarea în lumea televiziunii. Primul pas a fost lansarea decodorului Apple TV, care le permite clienţilor să acceseze conţinut video la cerere prin Netflix. Recent, gigantul a anunţat un parteneriat cu HBO, care le va permite americanilor să vizioneze filme fără a plăti un abonament HBO. Condiţia e să deţină decodorul Apple TV. De aici până la televiziunea live e numai un pas.

Acordul cu HBO ar putea fi un aperitiv pentru lansarea serviciului propriu de televiziune. Totuși, pe piaţa americană, Apple are concurenţă dinainte să intre în joc. Deja servicii precum Sling TV vin la un preţ mai mic, de doar 20 de dolari, însă pachetul de bază nu conţine marile posturi de televiziune pe care Apple, cu putere mai mare de negociere, ar putea să le integreze.

Şi Sony vrea să lanseze curând un serviciu similar, dar se estimează că va fi ceva mai scump.

Serviciul Apple ar intra pe piaţă într-un moment în care competiţia se intensifică rapid. Tot mai multe companii au de gând să se adreseze americanilor care nu vor să plătească 90 de dolari pentru un pachet de televiziune încărcat cu sute de posturi fiindcă oricum consumă mult conţinut video pe internet. Această nişă se coace de ceva vreme.

Deja Netflix şi Amazon şi-au construit platforme puternice de video la cerere. Ar putea fi o ameninţare pentru mass-media tradiţionale, iar cei care nu se adaptează ar putea avea de pierdut.

Pentru companiile puternic diversificate însă e o nouă sursă de venit. Serviciul Apple va putea fi accesat exclusiv prin dispozitivele companiei. Gigantul tocmai a spus că va reduce preţul decodorului Apple TV, anunţ care a dat de înţeles că Apple a găsit o nouă modalitate de a crea venituri cu ajutorul acestui produs.