Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Epoca bijuteriilor electronice

Un pandantiv conceput de BlueJewelz este o bijuterie inteligentă. Într-o carcasă din metal prețios este un dispozitiv conectat la telefonul mobil.

Când primeşti un telefon important, un SMS sau un e-mail, bijuteria vibrează şi te alertează doar pe tine.

Este doar unul dintre aparatele asemănătoare care vor fi prezentate zilele următoare la CES 2015, uriașul târg tehnologic din Las Vegas.

Dintre cei 3.000 de expozanți, aproape 600 vor prezenta dispozitive electronice care pot fi purtate, de la bijuterii precum cele produse de BlueJewelz, până la ceasuri inteligente.

Producătorul american de microprocesoare Intel se pregătește să scoată la vânzare MICA, o brațară care are atât pietre semiprețioase, cât și un ecran pe care pot fi afișate SMS-uri sau alte alerte.

Companiile IT speră că bijuteriile electronice vor face femeile să aprecieze mai mult aceste noi dispozitive electronice. Totuși, astfel de accesorii pot avea succes doar dacă se lucrează la design la fel de mult cât se lucrează la funcționalitate. Pentru că nici pandantivul argintiu al celor de la BlueJewelz și nici brățările voluminoase ale celor de la Intel nu arata extraordinar.

Ceva mai atenți la detalii au fost cei de la Apple în momentul în care au conceput viitorul lor ceas inteligent. Apple Watch încă nu a primit o dată de lansare pe piață. Însă ar trebui să fie scos la vânzare în câteva luni.

De altfel, ceasurile inteligente au ajuns să formeze cea mai dezvoltată nișă a segmentului dispozitivelor ce pot fi purtate. Și, atât companiile IT mari, cât și cele mici încearcă să le găseaca ceasurilor inteligente noi utilizări.

Anul trecut au apărut primele ceasuri capabile să se conecteze la internet de unele singure cu ajutorul unei cartele SIM introduse sub capac. Acum se încearcă dotarea lor cu diverși senzori. Cum ar fi un senzor care măsoară cantitatea de radiații ultraviolete.

De exemplu, dacă purtătorul ceasului este la mare, poate afla cât de periculos este statul la plajă în momentul respectiv.

Potrivit celor de la International Data Corp, anul trecut au fost vândute 19 milioane de dispozitive și accesorii ce pot fi purtate. Până în 2018, această piață va crește de peste 5 ori și le va aduce venituri de câteva zeci de miliarde de dolari companiilor IT.