Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Piața electrocasnicelor crește în bucătărie

Sunt scumpe şi au o durată de viaţă mare, aşa că nu sunt înlocuite atât de des precum un telefon, de exemplu. Dar şi atunci când începe înlocuirea lor, vânzările ating sute de milioane de euro.

În primele șase luni ale anului, vânzările de electronice și electrocasnice au crescut cu 10% și au sărit de 890 de milioane de euro, arată studiul GfK TEMAX(n.red. - technical market index). Este o piață care a ajuns să fie susținută de telefoanele mobile și electrocasnice. Mai ales de aparatele mari din bucătărie ale caror vânzări sunt trase în sus de doi factori mari: pe deoparte vechile frigidere și aragazuri, cumpărate înainte de criză au ajuns la momentul înlocuirii; pe de altă parte piața este influențată și de revenirea sectorului imobiliar. Orice casă nouă trebuie dotată cu aparatură.

Electrocasnicele mari au generat în primul semestru vânzări de 175 de milioane de euro, în creștere cu peste 15% față de anul trecut. Numai în trimestrul al doilea vânzările de frigidere au crescut cu 20% față de primul trimestru al acestui an. Au avut a doua cea mai bună evoluție după cea a telefoanelor mobile care, în primele șase luni au avut încasări în creștere cu 16%. Ca evoluție a vânzărilor, după telefoane și electrocasnice mari, au fost electrocasnicele mici, cum ar fi aspiratoarele și roboții de bucătărie, care au generat încasări de 60 de milioane de euro în primele șase luni, în creștere cu 13%.

În vreme ce electrocasnicele au ajuns să aibă o evoluție spectaculoasă, un segment important, cel al electronicelor pare să fi ajuns la saturație. Vânzările de televizoare și sisteme audio au crescut cu 5% în primele șase luni, dar, în trimestrul al doilea au scăzut cu 3,3%.

Cine a vrut să își cumpere un televizor nou și-a cumpărat deja și nici nu o să își mai ia altul în următorii ani, pentru că, spre deosebire de telefoanele mobile, televizoarele au o rată de înlocuire mult mai mare.

Electronicele au ajuns să aibă o evoluție asemănătoare cu cea a calculatoarelor, ale căror vânzări au stagnat în trimestrul al treilea și au crescut cu doar 4% în primele șase luni. Este un segment ținut în viață de tablete și de laptopuri. Voluminoasele desktop-uri sunt cumpărate doar de împătimiții jocurilor video și de companiile cu birouri. La fel cum și aparatele foto mai sunt cumpărate doar de cei pasionați de fotografie.