Sari la conținut

Cel mai întâlnit tip de înșelătorie în social media a continuat să crească în primele două luni

FOTO: Gulliver/ Getty Images 

În primele două luni ale anului 2016, rata malware-ului în email-uri a continuat să crească, iar distribuirea manuală a rămas cel mai întâlnit tip de înșelătorie în social media, în timp ce numărul atacurilor de tip spam și phishing au fost în scădere. În total, unul din 125 email-uri au conținut malware și aproximativ 1.749 de atacuri web au fost blocate zilnic. În ceea ce privește social media, înșelătoriile distribuite manual au continuat să fie cele mai frecvente și au reprezentat aproape 56% din toate atacurile din social media”, se arată în document.

Potrivit acestuia, numărul atacurilor de tip malware a rămas ridicat la începutul acestui an, înregistrând o medie de unul la 125 de email-uri, în timp ce în cazul organizațiilor cu 1.501-2.500 angajați rata a fost chiar mai ridicată, unul din 76 de email-uri.

Din punct de vedere al industriei, retailul și construcțiile au înregistrat cea mai mare rată de malware, de unul din 97 de email-uri primite.

Specialiștii Symantec apreciază că acestea se numără, totodată, printre primele trei industrii afectate de atacuri de tip spam, după sectorul minier.

„În același timp, rata de spam și phishing au scăzut ușor, cea din urmă înregistrând cel mai scăzut nivel din ultimele 12 luni. Înșelătoriile distribuite manual au fost în continuare dominante în social media și au reprezentat peste 50% din totalul atacurilor. Acest indice este în scădere față de 64,9% cât era în decembrie 2015, însă experții Symantec au constatat o creștere semnificativă a numărului de oferte false, acestea cumulând 38,6% din atacurile din social media, cu 10% mai mult decât la finalul anului trecut, menționează sursa citată.