Sari la conținut

Compania lui Zuckerberg livrează ochelarii pentru realitatea virtuală. Primele impresii

 

Foto: Gulliver/GettyImages 

Primii investitori în campania de strângere a fondurilor pentru Oculus, pe site-ul Kickstarter, în 2012, au început să primească ochelarii Rift începând de luni, comenzile urmând să fie livrate la jumătatea acestei săptămâni. Dispozitivul, la un preţ de 599 de dolari, este însoţit de o telecomandă, un sistem audio, un senzor şi un dispozitiv de control wireless Xbox One. Iar cei care preferă HTC Vive ori PlayStation VR mai trebuie să aștepte. 

Jurnalistul Brian Chen de la New York Times îl parafrazează pe Mark Zuckerberg, care a scris că oamenii care vor testa Oculus Rift vor observa diferența, și scrie că acesta este doar începutul. „Imaginați-vă că sunteți la un meci, că studiați într-o clasă cu profesori din toată lumea sau că sunteți consultat de doctor – doar purtând ochelarii acasă”, spunea proprietarul Facebook.

„Deși Rift a bine construit și debordează de potențial, primele aplicații și jocuri nu-i vor impresiona pe împătimiți. În plus, setările sunt mai dificile și e mai greu să te obișnuiești (cu Oculus Rift, n.r.) decât cu telefoanele inteligente și tabletele”, a scrie Brian Chen.

Oculus rift funcționează cu tehnologii deja existente: un computer cu Windows, monitor, tastatură și mouse. Ochelarii sunt robuști și bine construiți, iar curelele nu incomodează utilizatorul. De asemenea, căștile încorporate oferă un sunet de calitate. Jurnalistul notează că unii utilizatori vor vedea o mică fantă în jurul nasului, pentru că ochelarii sunt făcuți să preia din greutatea care ar fi trebuit suportată de nas.

Setările durează în jude o oră, Oculus Rift având instrucțiuni de pornit aplicația care să sincronizeze dizpozitivul (ochelari și căști) de controller-ul Xbox.

„Cel mai mare impediment a fost găsirea și descărcarea conținutului din magazinul Oculus. Multe jocuri sunt mai mari de 6 GB. Apoi, nu poți juca și descărca un joc simultan. Așa că va dura câteva ore până colecția de jocuri este îmbogățită”, notează jurnalistul.

Reprezentanții companiei spun că descărcarea de aplicații ori jocuri în același timp cu utilizarea lor nu e permisă tocmai pentru a nu sacrifica performanța.

În ceea ce privește capabilitățile tehnologice, grafica, sunetul și mișcările capului - ceea ce permite dispozitivului să „privească” încotro se uită utilizatorul – sunt ceva SF. Deși setarea este greoaie, „netezimea” graficii și designul de calitate îți dau impresia de calitate.

Pe de altă parte, Oculus a amânat lansarea controllerelor Touch, care îmbogățesc experiența și sunt mai naturale față de controllerele obișnuite.

Jurnalistul avertizează și asupra efectelor pe care Oculus Rift le are asupra corpului. Dispozitivul îți distrage atenția de la realitate, iar după 20 de minute de utilizare se simțea epuizat din punct de vedere mental. După jumătate de oră, ochii erau foarte obosiți, iar după o săptămână a dezvoltat un tic nervos.

De altfel, reprezentanții Oculus sfătuiesc utilizatorii să folosească Rift pentru câteva minute la început, apoi să crească timpul de utilizare gradual. Important de ținut minte: faceți pauze scurte după fiecare 30 de minute de utilizare.

Compania Oculus, înfiinţată în 2012, a lansat o campanie pe Kickstarter pentru atragerea unei finanţări de 250.000 de dolari. Doi ani mai târziu, Facebook as cumpărat Oculus pentru circa 2 miliarde de dolari.

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat că realitatea virtuală poate fi noua platformă majoră pentru IT.

În acest an, HTC şi Sony urmează la rândul lor să lanseze propriile produse destinate realităţii virtuale, companiile fiind interesate să ofere noi experienţe clienţilor, pentru jocuri şi divertisment.

Potrivit Oculus, există peste 30 de jocuri disponibile pe Oculos Store, iar în curând va adăuga filme de lung metraj şi mai mult conţinut.