Sari la conținut

Facebook a început să găzduiască conținut publicat direct de companiile media pe propria platformă

Introducing Instant Articles, a new tool for publishers to create fast, interactive articles on Facebook.

Posted by Facebook Media on Tuesday, May 12, 2015

Începerea efectivă a testelor pentru acest proiect vine după luni de negocieri purtate între Facebook şi companii importante de media, care îşi doresc să beneficieze de pe urma audienţei foarte mari a platformei online, însă se şi tem că vor contribui astfel la creşterea puterii acestei platforme online de socializare, potrivit unui material publicat miercuri pe site-ul cotidianului american The New York Times.

În cadrul acestui proiect, Facebook colaborează cu nouă companii mari de media: cinci americane (The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC News şi The Atlantic) şi patru europene (The Guardian, BBC News, Spiegel şi Bild).

Aceste nouă companii au fost de acord să colaboreze cu Facebook, în ciuda îngrijorărilor pe care le au privind faptul că acest proiect le-ar putea afecta propriul lor business.

Foto: Facebook

Programul, intitulat „Instant Articles”, va începe cu câteva articole, dar este de aşteptat să se extindă rapid. Utilizatorii de iPhone vor putea să vadă prin acest program un set special de materiale, între care înregistrări video şi fotografii realizate de companiile media care s-au alăturat proiectului. Cel mai important lucru pentru utilizatorii de telefoane inteligente este acela că aceste aşa-numite materiale instant se vor încărca mult mai rapid, de până la 10 ori mai rapid decât atunci când utilizatorii de Facebook sunt obligaţi să dea click pe un link pentru accesarea articolelor într-un alt site.

Cele nouă companii de media pot totodată să vândă sau să plaseze reclame direct în aceste articole şi să păstreze toate veniturile obţinute în acest fel. De asemenea, aceste companii pot să permită Facebook să vândă publicitatea pentru aceste materiale, iar reţeaua de socializare va primi 30% din încasări.

În plus, Facebook permite acestor companii de ştiri să colecteze informaţii despre persoanele care citesc articolele şi materialele instant publicate de acestea.

Pentru companiile media, acest proiect al Facebook este cea mai nouă iniţiativă dintr-o campanie de atragere de noi venituri. Această reţea de socializare, care are peste 1,4 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, la nivel internaţional, atrage atenţia utilizatorilor de dispozitive mobile - şi determină mai multe vizite pe site-urile de ştiri - decât orice alt serviciu online similar.