Google își modifică aplicația de căutări online pe mobile

Data publicării:
google search mobile shutterstock
Foto: Shutterstock

Google a anunțat miercuri o revizuire a aplicației sale de căutări online operate pe telefoanele mobile, care va include un „feed” personalizat cu link-uri despre hobby-uri, călătorii, sport și alte subiecte de interes, în cadrul unei inițiative ce plasează această companie în concurență directă cu rețele de socializare precum Facebook, relatează Reuters.

google search mobile shutterstock
Foto: Shutterstock

Google, cel mai mare motor de căutare online din lume, parte a grupului Alphabet Inc, a precizat că modificările vor începe să fie implementate în Statele Unite miercuri, iar în alte țări vor fi introduse săptămânile viitoare.

Noua funcție se intitulează „Google Feed”, un nume care ar putea atrage o serie de comparații cu funcția „News Feed” a companiei Facebook, folosită pe rețeaua de socializare pentru a vizualiza cele mai noi conținuturi publicate de prieteni, rude și alte surse.

Google afirmă însă că nu încearcă să imite Facebook, cea mai mare rețea de socializare din lume. Compania afirmă că dorește să creeze "un alt loc în care poate fi vizualizat un flux de rezultate relevante ale căutărilor online".

„Acest feed este despre interesele tale... nu este despre lucrurile de care sunt interesați prietenii tăi”, a declarat Ben Gomes, vicepreședintele diviziei de inginerie din cadrul grupului Google, cu ocazia unei întâlniri cu reporterii americani.

Actualizările tipice ar putea include un link către un site cu sfaturi despre destinații de vacanță sau un link spre o pagină online despre ciclism sau alte pasiuni, au precizat reprezentanții Google.

Facebook și Google vor să atragă cât mai mult atenția internauților și, prin extensie, venituri din publicitate în funcție de numărul de vizualizări online. Cele două companii din Silicon Valley ar putea să atragă aproximativ 50 de procente din totalul cheltuielilor online cu publicitatea în 2018, potrivit companiei de cercetări de piață eMarketer.

Nu există planuri imediate de a include reclame în funcția Google Feed, a precizat Ben Gomes.

Google Feed va sugera link-uri pe baza istoricului căutărilor efectuate de utilizatori pe motorul Google și a datelor furnizate de alte servicii Google, precum YouTube, Gmail și Google Calendar, au precizat reprezentanții companiei americane.

Pe lângă includerea Google Feed în aplicația sa mobilă, grupul Google încearcă să introducă noua funcție, într-o anumită formă, și în browserele web, a dezvăluit Shashi Thakur, vicepreședintele secund al diviziei de inginerie din cadrul grupului.

Sursa: Agerpres

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri