Sari la conținut

O companie din Cluj a realizat „cea mai vizionară” aplicație pentru analiza financiară a firmelor

Softul conceput de clujenii de la UMT Software este folosit de Coca-Cola, Lego, primăria metropolei New York și compania de transport public din Helsinki. Iar aceștia sunt doar câțiva dintre clienții din întreaga lume.

Aplicația se numește UMT360 și ajută o companie să își țină sub control bugetul și să își proiecteze cheltuielile pe termen lung.

O companie farmaceutică poate, de exemplu, să-și calculeze, cu ajutorul aplicației, costurile lansării unui nou medicament, iar o companie IT poate stabili încă de la nivel de idee dacă aplicația va fi sau nu profitabilă.

„Utilizatorul va introduce cheltuielile reale fie că sunt de software, de hardware, de training pe luna respectivă”, spune Ștefana Codău, software development.

„Aplicaţia noastră îi ajută să înţeleagă care din acele aplicaţii trebuie menţinute în continuare, care aduc valoare, care nu mai aduc valoare”, adaugă Ionuț Nechita, director general.

Aplicaţia a ajuns la a treia versiune, iar cel mai complicat de realizat, spun IT-iştii, este algoritmul de calcul, pe care încearcă să îl îmbunătăţească în mod constant.

„Noi lucrăm aici într-o metodologie scrum - asta înseamnă că produsul se dezvoltă în echipe. Fiecare echipă e formată din developeri şi din testeri. Ei implementează funcţionalităţile respective care vin la QA pentru testare”, menționează Mihaela Pop, quality assurance.

Datele de la Ministerul de Finanţe arartă că softul i-a adus companiei clujene venituri de 3 milioane de dolari între 2010 şi 2014. Şi, de la un an la altul, suma a fost în creştere. În creştere a fost şi numărul angajaţilor. 70 de IT-işti lucrează acum pentru dezvoltarea aplicaţiei.