Sari la conținut

Piaţa tabletelor se echilibrează: Apple pierde teren, Microsoft avansează

Apple pierde teren pe piaţa pe care a înfiinţat-o. Cea a tabletelor. Potrivit datelor IDC, vânzările iPad au scăzut cu 20,5% în primele nouă luni ale acestui an. Tabletele au ajuns produsul Apple cu cele mai slabe rezultate.

Pe de altă parte, vânzările tabletelor dotate cu sistemul de operare Windows au crescut cu 58% în primele nouă luni ale anului, arată datele strânse de Strategy Analytics.

Dar nu toate dispozitivele cu Windows sunt produse de Microsoft. Sistemul de operare al companiei înfiinţate de Bill Gates este instalat şi pe unele tablete produse de Acer, Dell sau Lenovo. Aceste companii joacă un rol cel puţin la fel de important ca Microsoft în răspândirea sistemului de operare Windows. Mai ales în condiţiile în care tabletele Surface produse de Microsoft nu au avut vânzări impresionante până acum.

Iar popularitatea unui sistem de operare contează. Deşi produce dispozitive mobile doar în colaborare cu alţi producători, Google domină piaţa tabletelor prin intermediul sistemului de operare Android, care are o cotă de piaţă de peste 60%.

Cei de la Strategy Analytics estimează că, la finalul acestui an, Windows va ajunge la o cotă de piaţă de 10%, în vreme ce Apple va coborî până la 22%.

În vreme ce sistemul de operare Android este apreciat pentru cantitatea uriaşă de aplicaţii disponibile, avantajul tabletelor cu Windows este că se apropie de experienţa folosirii unui laptop. Cele mai multe vin la pachet cu o tastatură detaşabilă. Ba, mai mult, Microsoft le recomandă clienţilor să renunţe la laptop şi să foloseacă noile tablete Surface Pro. În mod asemănător, Apple a lansat noul iPad Pro, care, după cum îi spune şi numele, este un produs destinat profesioniştilor.

Graniţa dintre laptopuri şi tablete începe să dispară. Piaţa caută o direcţie, iar asta se vede în vânzările dezamăgitoare ale ambelor categorii de produse. Contează şi faptul că gradul de înlocuire al tabletelor este de patru ani, mult mai mare decât cel al telefoanelor.

Cota de piaţă a tabletelor, în funcție de sistemele de operare, în 2015

Android (Google): 68%

iOS (Apple): 22%

Microsoft: 10%

Sursa: prognoză Strategy Analytics