Sari la conținut

REVIEW. Primele impresii despre noul iPhone SE

Noul iPhone SE este de fapt un iPhone 5S cu specificaţiile unui iPhone 6S. Pentru mulţi oameni acest lucru ar fi un motiv suficient de entuziasm, dar dacă sunteţi că noi şi simţiţi că trebuie să fim exigenţi cu liderii industriei tech, acest lucru în sine nu impresionează suficient.

Lansarea lui iPhone SE face parte din strategia de business a companiei americane care îşi doreşte să pătrundă puternic pe piaţă asiatică în continuă expansiune. Pieţe de desfacere importante precum China sau India au comportamente foarte diferite de consum faţă de ţările occidentale şi sunt inundate de terminale ieftine cu specificaţii de top produse de companii autohtone precum Xiaomi, Lenovo, One Plus sau Huawei.

Apple speră că acest nou telefon cu o diagonală de 4 inchi să atace acea porţiune din piaţă pentru care producătorii Android nu au încă un răspuns având în vedere că întreagă industrie s-a îmbarcat cu entuziasm în trenul „phablet-urilor”.

Cel mai important avantaj al noului iPhone SE este preţul de 400 de dolari cu care va fi scos la vânzare în Statele Unite ale Americii. Acesta este dovadă clară că Apple îşi propune să extindă „bucla” şi să se adreseze unei pieţe mai mari decât până acum folosidu-se de un terminal mai ieftin care integrează însă specificaţii de top.

În ciuda strategiei inflexibile a companiei pe parcursul anilor, observăm o nouă atitudine din partea Apple încă de la lansarea lui iPhone 6S de anul trecut.

Deşi reprezentanţii Apple au insistat pe parcursul timpului că diagonală de 4 inchi a iPhone-ului este perfectă, vocea publicului care a început să opteze din ce în ce mai mult pentru terminale mari de peste 5,5 inchi i-a convins pe producătorii americani că nu îşi mai permit să ignore relaxat aceste nevoi.

iPhone 6S a fost un prim exemplu al faptului că Apple trebuie să asculte ce vor consumatorii pentru a-şi păstra o poziţie relevanţă pe piaţă de device-uri mobile.

Noul iPhone SE este un al doilea exemplu în acest sens, un compromis care împacă viziunea companiei orientată spre calitate definită de device-uri care reprezintă obiectul dorinţelor noastre şi cerinţele pieţei în ceea ce priveşte suma de bani pe care cumpărătorii sunt dispuşi să o cheltuiască pe un device mobil.

Deşi Apple a mai încercat în trecut cu lansarea lui iPhone 5C să prezinte o alternativă mai ieftină pentru produsele sale, smartphone-ul costă 500 de dolari şi nu era suficient de ieftin pentru a reprezenta un argument puternic.

Compania Apple care obişnuia să construiască un telefon, o tabletă şi o gamă foarte restrânsă de laptopuri este doar o amintire. Astăzi gigantul IT este mult mai conştient de nevoia de a le oferi oamenilor diversitate. Ce aduce noul iPhone SE nu este că Apple se întâmplă să aibă în gama de produse un telefon mai ieftin ci că în mod intenţionat compania a construit şi a gândit un terminal mobil ieftin.

În 2015, Apple a vândut un număr impresionant de iPhone-uri de 4 inchi, 30 de milioane de unităţi. Deşi acestea erau „trecute”, aveu specificaţii învechite şi nu reprezentau o noutate pe piaţă, iPhone 5S şi-a găsit o audienţă şi în 2015 datorită dimeniunilor reduse, a preţului mai mic şi a loialităţii faţă de brand.

De aceea avem toate motivele să credem că acest nou model îmbunătăţit ar trebui să se comporte cel puţin la fel de bine că predecesorul sîu. În plus este important să notăm că pe piaţa smartphone-urilor de 4 inchi, armata de telefoane Android nu are un răspuns direct. Procesorul, camera şi software-ul performant sunt trei caracteristici care ridică iPhone-ul deasupra ofertei Android pentru piaţa telefoanelor de dimensiuni reduse. În plus perspectiva ca Apple să-şi extinde ecosistemul şi de a convinge o nouă categorie de utilizatori să folosească servicii precum Apple Pay şi Apple Music nu trebuie neglijată.

Deşi iPhone SE a dezamăgit lumea tech, care se aşteaptă în general la inovaţii din partea companiei americane, el este un produs foarte bine gândit din punct de vedere strategic. Chiar dacă brandul Apple nu şi-a întărit caracteristica de „pionier” în urmă evenimentului de această săptămână, a arătat că mai departe de discuţii filzofice despre design şi concepte estetice abstracte, orice companie puternică trebuie să se adapteze la nevoile pieţei şi să asculte ce au de spus consumatorii.