Sari la conținut

Samsung își schimbă strategia

Cei de la Samsung și-au dat seama că un telefon puternic nu este suficient de atractiv dacă are o carcasă de plastic. Prin urmare, la adunarea generală a acționarilor, conducerea companiei a anunțat că va fi mult mai atentă cu finisajele dispozitivelor mobile pe care le va scoate la vânzare.

În perioada următoare, cei de la Samsung plănuiesc să lanseze mai multe telefoane foarte subțiri, îmbrăcate în carcasă metalică și dotate cu ecrane de înaltă definiție.

Chiar și modelele mai ieftine vor fi construite cu materiale de înaltă calitate. Samsung încearcă astfel o recucerire a cotei de piață pe care a pierdut-o în fața producătorilor chinezi pe segmentul telefoanelor inteligente cu preț scăzut.

Pe segmentul telefoanelor scumpe, Samsung vrea să lanseze un contraatac împotriva americanilor de la Apple, ale căror vânzări de telefoane au crescut spectaculos după lansarea modelelor iPhone 6.

Principala armă a celor de la Samsung va fi noua generație Galaxy S6, prima la care sud-coreenii au înlocuit plasticul cu metalul. După prezentarea celor două telefoane, dintre care unul cu ecran curbat pe muchii, acțiunile Samsung au crescut cu aproape 9%, iar șefii companiei și-au dat seama că aceasta este rețeta pe care trebuie să o adopte în perioada următoare.

Totuși, înlocuirea carcaselor de plastic cu unele de metal va majora costurile de producție. Cum Samsung nu își permite să majoreze prețul telefoanelor pentru a acoperi aceste costuri suplimentare, presiunea pe profitul companiei va ramâne în continuare una mare.

Însă sud-coreenii lucrează în același timp la o diversificare a afacerilor. Va investi 21 de miliarde de dolari pentru sporirea vânzărilor de cipuri și ecrane către alți producători de telefoane mobile. În același timp, va lucra mai mult pentru dezvoltarea conceptului de internet al lucrurilor, care constă în tehnologii care permit interconectarea dispozitivelor din jurul omului, inclusiv a electrocasnicelor.