Sari la conținut

Startup cu origini românești, restructurat de Facebook

Angajaţii LiveRail din echipa de vânzări au primit 45 de zile la dispoziţie să îşi cauze un alt rol în cadrul grupului-mamă, Facebook, arată informaţiile Business Insider citate de Ziarul Financiar. Iar unele elemente din afacerea care îşi are originile în România au fost dizolvate.

Însă, în condiţiile în care nu mai puţin de 90% dintre startup-uri ajung să dea faliment, LiveRail nu este tocmai un eşec. Specializată pe publicitatea video, compania ale cărei baze au fost puse de Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi britanicul Mark Trefgarne a fost cumpărată în 2014 pentru aproximativ 500 de milioane de dolari. Compania deja avea birouri în Statele Unite, Marea Britanie şi România şi mai mulţi clienţi mari. Aşa cum era de aşteptat, LiveRail nu a rămas o afacere de sine stătătoare, ci a devenit parte dintr-o divizie de publicitate a Facebook. Însă, în martie, Brian Boland, unul dintre directorii Facebook declara pentru Business Insider că integrarea serviciilor LiveRail a durat neaşteptat de mult. Iar Mark Trefgarne, britanicul care a înfiinţat afacera împreună cu Andrei Dunca şi Sergiu Biriş a părăsit Facebook.

Dar, pe de altă parte, expertiza inginerilor LiveRail a ajutat la dezvoltarea unor servicii performante ale Facebook, cum ar fi Audience Network care a generat venituri de un miliard de doari anul trecut.

Se poate spune aşadar că gigantul IT fondat de Mark Zuckerberg şi-a recuperat jumătatea de miliard de dolari plătită pe afacera fondată de cei doi români.

În plus, întârzierile apărute la integrarea platformei de reclame video nu înseamnă că Facebook renunţă definitiv la această tehnologie.

Restructurarea LiveRail vine într-o perioadă în care lichiditatea pe Silicon Valley este în scădere, iar investitorii nu mai sunt atât de răbdători. Marile companii au început să reevalueze afacerile pe care le-au preluat. De exemplu, după ce Google a devenit grupul Alphabet, au avut loc reorganizări precum cea făcută de Facebook în activitatea LiveRail.

Dar startp-urile care au apucat să fie achiziţionate se pot considera norocoase. Multe dintre afacerile IT care încearcă să rămână independente sunt forţate de investitori să îşi reducă pe cât posibil cheltuielile în condiţiile în care activitatea lor nu este profitabilă pentur moment.