Sari la conținut

Swatch pregătește un rival pentru Apple Watch

Potrivit companiei Swatch, utilizatorii vor putea face plăţi mobile prin intermediul dispozitivului, care va funcţiona cu softuri Windows şi Android.

Piaţa pentru astfel de ceasuri, care permit efectuarea de convorbiri telefonice şi comunicaţii de date, va atinge probabil 10 miliarde de dolari în 2018, au estimat analiştii Citigroup anul trecut, jumătate din piaţă fiind reprezentată de utilizatorii tradiţionali de ceasuri care fac trecerea la dispozitivele inteligente.

Swatch a acumulat în ultimele decenii experienţă în dezvoltarea de tehnologie care poate fi inclusă într-un smartwatch, cum ar fi bateriile cu durată mare de funcţionare, atât de subţiri încât pot fi îndoite.

Marca Tissot a Swatch fabrică ceasuri cu ecrane tactile încă din 1999, iar în prezent acestea includ altimetru, busolă şi senzori pentru înregistrarea scufundărilor.

Câteva mărci de ceasuri de lux, deţinute de grupurile Louis Vuitton şi Richemont, se implică la rândul lor pe piaţa ceasurilor inteligente.

Compania TAG Heuer, deţinută de Vuitton, intenţionează să lanseze un smartwatch în acest an, cu funcţii GPS şi de monitorizare a sănătăţii.

Brandul Montblanc a prezentat e-Strap, un ceas care poate urmări activităţile deţinătorului şi localiza telefonul mobil al acestuia prin intermediul tehnologiei Bluetooth.

Swatch negociază cu retailerii introducerea sistemului său de plăţi mobile, după ce a ajuns deja la acorduri cu cei mai mari comercianţi din Elveţia.