Sari la conținut

Televizoarele viitorului, prezentate la CES

Cu acest televizor prezentat la CES Las Vegas, Samsung arată că se dă peste cap la propriu ca să stârnească interesul cumpărătorilor. Televizorul are de fapt mai multe ecrane care pot fi rearanjate astfel încât să treacă de la formatul 16:9 folosit de televiziunile HD la cel 21:9 folosit în cinematografie.

Este deocamdată un prototip prin care Samsung vrea să vadă reacţia publicului, în condiţiile în care producătorii de televizoare au testat continuu piaţa în ultimii ani. Unele tehnologii au avut succes, altele nu.

Televizoarele 3D şi ochelarii lor speciali pe care telespectatorii trebuiau să îi poarte tot timpul au eşuat lamentabil. Însă televizoarele inteligente, conectate la internet, au fost mult mai bine primite de public.

Acum, producătorii lucrează la calitatea imaginii. La CES, Sony a prezentat noi televizoare 4K, a căror rezoluţie este de patru ori mai mare decât cea HD şi în plus încearcă să popularizeze o funcţie mai puţin cunoscută, high dynamic range, prescurtată HDR. Fotografii folosesc de foarte multă vreme această funcţie care poate ajuta televizoarele să redea culorile în mod mai realist.

Philip Jones, manager de produse Sony: „Ai un Ferrari în umbră şi un Ferrari în soare. Ai culoarea de bază şi apoi o "înălţime", care determină luminozitatea acelei culori. HDR înseamnă două lucruri. Ai o bază mai mare, adică ai mai multe culori din care să selectezi şi ai mai multe niveluri de luminozitate.”

Iar Sony nu este singura companie care vinde televizoare dotate cu HDR. Şi LG se concentrează mult pe promovarea lor. O analiză CNBC arată că această tehnologie ar putea fi adoptată mult mai repede decât cea 4K.

Pentru o televiziune sau un producător de film este mult mai simplu să difuzeze imagini HDR decât voluminoasele înregistrări de foarte înaltă definiţie.

Însă aceeaşi analiză spune că mai importantă decât claritatea imaginii ar putea fi utilitatea televizoarelor. Acestea vor trebui să redea conţinut din cât mai multe surse posibile, atât de pe cablu, cât şi de pe internet. Şi în acelaşi timp, companiile de electronice încearcă să transforme televizorul într-un creier al casei, conectat la toatele electronicele şi electrocasnicele din jurul său.