Sari la conținut

Trei jocuri interesante de jucat în browser

The Sound Walk

Primul joc de pe lista noastră de astăzi este The Sound Walk, pe care îl puteţi găsi pe site-ul addictinggames.com sau pe ifgames.com.

The Sound Walk vă pune în pielea unui compozitor deziluzionat şi plin de gânduri sumbre şi regret care se plimbă printr-o lume ciudată şi întunecată încercând să îşi regăsească fragmentele pierdute ale propriului suflet. Dar cum îşi recapturează cineva sufletul? Aţi fi surprinşi să aflaţi că soluţia este să plezniți câteva rațe şi să dai palma cu nişte iepuri. Şi, bineînţeles, ai nevoie de ritm.

Navighezi prin nivele cu ajutorul săgeţelelor pe care trebuie să le loveşti la momentul potrivit, în ritmul bătăilor tobei. De fiecare dată când ratezi o mişcare, compozitorul se împiedică şi îşi pierde din viaţă şi ecranul devine puţin mai întunecat. Viaţa se regenerează când atingi corect mai multe taste la rând însă dacă la vreun punct al jocului rămâi fără viaţă va trebui să o iei de la capăt.

Din fericire, în diferite puncte ale jocului poţi controla o pasăre să mănânce nişte steluţe care îţi regenerează puterea sufletului, care, activată, te face invincibil pentru o perioadă de timp.

Există trei nivele de dificultate: vis, coşmar şi demenţă, însă numai ultimele două îţi dau achievment-uri necesare pentru a debloca ultimul nivel.

Jocul necesită o coordonare destul de bună mâna-ochi iar urechea muzicală şi simţul ritmului este fără îndoială un plus. Sound Walk este un joc de browser încântător iar coloana sonoră este energetică şi foarte interesantă.

Symon Dream

Symon este a două sugestie de astăzi, un joc experimental de tip point and click lansat acum mai bine de cinci ani. Dar deşi este un joc bătrân se ţine foarte bine şi reuşeşte să fie în acelaşi timp distractiv şi provocator.

Acţiunea are loc într-un spital şi pune jucătorul în pielea lui Symon, un pacient imobilizat la pat a cărui singură şansă de a scapă din spital este să viseze. Visele lui Symon nu sunt toate vesele, sunt pline de înţelesuri ascunse, regrete şi gânduri obsesive.

Jocul te provoacă să rezolvi o serie de puzzle-uri abstracte pentru a aduna obiectele de care Symon are nevoie în vis. Cum faci o cutie muzicală să cânte o melodie mai melancolică? Cum înveţi pe cineva să fie vesel? Gameplay-ul va fi familiar pentru oricine mai încercat jocuri de aventură: găseşti obiecte, le pui în inventar şi apoi le poţi folosi.

Ce face jocul Symon unic este faptul că nu are extrem de mult sens în contextul unei aventuri point and click clasice. Acest gen de jocuri a fost mereu criticat pentru logica obtuză însă Symon se bazează pe un tip de raţiune pe care nu o regăsim în viaţa de zi cu zi decât atunci când visăm.

Spre exemplu visele sunt rareori lineare şi sunt presărate cu simboluri şi imagini care nu au sens. Însă în timp ce eşti în interiorul visului nimic nu ţi se pare straniu sau ciudat. Symon reuşeşte să te transporte pe nesimţite în acea lume onirică.

O altă dimensiune interesantă a lui Symon este rejucabilitatea, dacă putem să o numim astfel, oferită de faptul că de fiecare dată când începi un joc vei vedea alte obiecte pe care trebuie să le aduni şi să le foloseşti.

Chiar dacă Symon nu este un joc terminat ci doar o tentativă menită să exemplifice potenţialul dinamism al unui joc de tip point and click, merită jucat atât pentru imagistică stranie şi emoţionantă cât şi pentru conceptul inedit pe care aşteptăm să îl vedem exploatat şi în alte jocuri.

Continuity

Ultimul joc în browser pe care vi-l propunem astăzi este Continuity, un joc de tip puzzle care a iniţiat conceptul de secvențialitate corectă a acţiunilor. Continuity a dat naştere unor jocuri mai noi precum Framed sau Continuity 2 care sunt disponibile şi pentru platformele mobile.

Gameplay-ul din Continuity este foarte simplu: fiecare nivel conţine o uşa roşie şi cel puţin o cheie care îi corespunde. Scopul jucătorului este să colecteze cheia şi să iasă pe uşă. Sună simplu nu? Este fascinant însă cât de mult reuşeşte Continuity să îţi distorsioneze percepţia despre ce înseamnă "înainte" sau "urmează".

Fiecare nivel este compus dintr-un număr de dreptunghiuri care se pot mută similar unui puzzle de tip sliding tile. Cheia succesului rezidă în modificările prudente ale poziţiei fiecărei căsuţe astfel încât firul acţiunii să fie cel corect.

Deşi a fost lansat acum mai bine de patru ani, Continuity rămâne unul dintre cele mai distractive jocuri în browser create până acum şi asta în mare parte deoarece necesită un minim de efort pentru a înţelege mecanica jocului.

Chiar dacă puzzle-urile devin mai complicate şi noi ne-am petrecut chiar şi 30 de minute încercând să rezolvăm un singur nivel, Continuity face timpul să treacă pe nesimţite.

Mai mult decât atât, jocul se adresează unei porţiuni a creierului nostru pe care nu pare să o folosim prea des sau cel puţin nu astfel. E un fel de desen de MC Escher care îţi provoacă percepţia despre ce înseamnă sus şi ce înseamnă jos până când îţi dai seama că în fond nu contează şi sunt doar scări independent de direcţie, mărime, poziţionare sau alte sisteme limitative de referinţă.

Succesul lui Continuity nu este dat numai de puzzle-urile ingenioase. Design-ul simplu şi minimalist ajută foarte mult experienţa să fie plăcută şi extrem de non intrusivă. Şi chiar dacă Continuity a apărut ca un joc în browser, varianta de mobil este cu atât mai plăcut de jucat deoarece căsuţele alunecă atât de natural pe ecran încât produc o experienţă aproape meditativă.