Autostrada Sibiu-Pitești: Păsările, amfibienii și reptilele vinovate pentru blocaj

Data publicării:
ODAmemM9MSZoYXNoPTkwNzRlMzk0NGYzMTE4ZjE1ZGNjNDhhYTlmNTk1ZTRj.thumb

După urmele de urs și lilieci descoperite pe aliniamentul autostrăzii Lugoj-Deva, firma care face studiul de fezabilitate susține că a identificat mai multe specii protejate de reptile, amfibieni, păsări și chiar gândaci.

ODAmemM9MSZoYXNoPTkwNzRlMzk0NGYzMTE4ZjE1ZGNjNDhhYTlmNTk1ZTRj.thumb

Pe traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti, în lungime de circa 120 km, conform studiului de fezabilitate, au fost identificate mai multe specii de reptile, zeci de specii de amfibieni şi peste 100 de specii de păsări, potrivit Capital.ro.

Pentru toate aceste vieţuitoare, Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR), trebuie să creeze anumite condiţii de protecţie şi conservare.

Potrivit datelor studiului de fezabilitate, pe întreaga zonă studiată au fost descoperite 9 specii de reptile şi 39 de categorii de amfibieni. „Patru specii de inters comunitar necesită desemnarea ariilor speciale de consevare, 11 specii de interes comunitar necesită protecţie strictă, 5 specii de interes naţional necesită protecţie strică, 10 specii vulnerabile, 6 aproape ameninţate şi 12 specii strict protejate”, arată datele din studiul de fezabilitate. “Trebuie să stabilim ce condiţii şi metode de protecţie trebuie să asigurăm speciilor de amfibieni, reptile şi păsări de pe aliniamentul autostrăzii Sibiu-Piteşti. Depinde de amploare, depinde de familii, depinde de exemplare. Dacă avem cazuri izolate, atunci avem grijă să fie mutate”, spun reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pun însă sub semnul întrebării posibilul impact negativ al acestor descoperiri asupra proiectului. Ei spun că menționarea unui număr mare de specii protejate de către firmele Tecnic și Spea, care face studiul de fezabilitate, ar avea rolul de a scuza întârzierea acestora pentru livrarea acestuia.

Informațiile sunt ”pentru prestatorul Tecnic Consulting - Spea Ingegneria este o justificare a incapacității tehnice şi manageriale de a realiza la timp și în condițiile financiare asumate reactualizarea SF-ului”, spune un jurist din companie.

Oricare ar fi adevărul, există o certitudine. De cele mai mute ori, CNAIR, autoritățile de mediu sunt prea puțin pregătite să trateze în manieră modernă problemele de mediu prin adoptarea unor soluții tehnice potrivite la realizarea unei autostrăzi, încă din fazele inițiale, de studiu de fezabilitate, licitație, proiect, etc.

Zece ani după realizarea studiului de fezabilitate pentru lotul 2 din autostrada Lugoj Deva și cinci ani după ce CNAIR a fost reclamată la Bruxelles de către World Wide Fund (WWF) pentru lipsa soluțiilor de protecție a urșilor și, în general, a faunei în zona autostrăzii menționate, CNAIR nu a organizat licitațiile de construire a unor ecoducte care să ajute populația de urși să treacă dintr-o parte în alta a autostrăzii. Aspectele ecologice sunt prezentate ca țap ispășitor de către Ministerul Transporturilor care propune acum chiar să se renunțe la realizarea ecoductelor necesare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri