Cerneala anti-ţânţari care salvează presa scrisă. Un ziar din Sri Lanka se transformă şi combate febra dengue

Data publicării:
tintari

În Asia a fost descoperită soluţia pentru salvarea presei scrise: cerneala anti-ţânţari. Este deja folosită la imprimarea unui ziar din Sri Lanka, o ţară în care ţânţarii răspândesc aşa-numita „febră a oaselor rupte”. Sigur, rolul unui ziar este să fie în slujba comunităţii, iar această publicaţie nu face excepţie, cu toate că nu doar informaţiile din paginile sale sunt cele care contează.


Ideea ziarului anti-ţânţari îi aparţine agenţiei de publicitate Leo Burnett, care a gândit o campanie amplă în acest scop.

În România, ziarele au început să vândă cărţi ca să îşi crească vânzările. În Statele Unite, presa scrisă aproape că s-a mutat pe internet. Strategia mult mai eficientă a fost adoptată în Sri Lanka, unde Mawbima a devenit primul ziar anti-ţânţari din lume şi şi-a crescut vânzările cu 30%. Numărul cititorilor a sărit de la 200.000 la 300.000.

În Sri Lanka ţânţarii răspândesc o boală potenţial mortală - febra dengue - sau febra oaselor rupte, aşa că orice formă de protecţie împotriva înţepăturilor este binevenită. În plus, oamenii citesc ziarul dimineaţa sau seara, exact atunci când ţânţarii purtători de febră atacă.

Ideea ziarului anti-ţânţari le-a aparţinut celor de la Leo Burnett, agenţia care se ocupă de promovarea Mawbima. Cerneala este cea care goneşte insectele, căci are în componenţă ulei extras din planta citronella.

Ideea ar putea fi aplicată în mai multe colţuri ale lumii, căci Sri Lanka nu este singura ţară afectată de această maladie. 40% din populaţia globului este expusă infectării cu febra oaselor rupte, prezentă în Africa, America de Sud şi Asia. Potrivit estimărilor Organizaţiei Mondiale pentru Sănătate, între 50 şi 100 de milioane de persoane contractează anual boala. Cum nu există niciun vaccin, prevenţia este cea mai bună armă, iar ziarul anti-ţânţari poate fi o soluţie.

Singura mare piedică o reprezintă costurile de imprimare. Cei de la Leo Burnett nu au precizat cu cât a scăzut profitul publicaţiei din Sri Lanka după ce a început să folosească extractul de citronella. Iar cum febra dengue nu poate fi eradicată deocamdată, o publicaţie care încearcă să îşi protejeze cititorii trebuie să folosească în fiecare zi cerneala anti-ţânţari.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri