FOTO. Telescopul Hubble a surprins o imagine spectaculoasă cu planeta Jupiter

Data publicării:
GettyImages-90532868

Foto: Facebook/ NASA

Jupiter, cea mai mare planetă din Sistemul Solar este cunoscută pentru furtunile sale colorate, dintre care cea mai cunoscută este Marea Pată Roșie. Cea mai puternică furtună din sistemul nostru solar, Marea Pată Roșie, este observată de telescopul Hubble încă de la începutul anilor 1990 când avea diametru estimat la 41.038 de kilometri.

Acum astronomii au început să studieze aurorele de pe această planetă cu ajutorul telescopului spațial Hubble.

Cercetătorii vor să afle cum diverse componente ale aurorelor de pe Jupiter reacționează în fața a diferite condiții din vântul solar, un flux de particule încărcate electrice expulzate de Soare.

De asemenea, oamenii de știință așteaptă ca sonda Juno să ajungă pe Jupiter pe data de 4 iulie pentru a dezlega misterele aurorelor planetei gigant. Juno va măsura proprietățile vântului solar.

Nu numai că aurorele de pe Jupiter sunt uriașe, dar sunt și de sute de ori mai puternice din punct de vedere energetic decât cele de pe Pământ. Mai mult, aurorele de pe planeta gigant apar în continuu.

Cercetătorul care coordonează studiul a comparat aurorele fotografiate de Hubble cu un spectactol de artificii.

„Aceste aurore sunt foarte dramatice și printre cele mai active din câte am văzut vreodată. Este ca și cum Jupiter dă o petrecere cu artificii în onoarea sondei Juno”, a spus Jonathan Nichols.