Premieră în România! O spectaculoasă și primejdioasă cometă, observată la Bârlad

Data publicării:
Foto Spectculoasa si primejdioasa cometa C 2013 A1

Cometa se numeşte C/2013 A1 (Siding Spring) şi a fost descoperită pe 3 ianuarie 2013, de către Robert H. McNaught de la Observatorul Astronomic Siding Spring din Australia, se arată într-un comunicat al Observatorului Astronomic.

Observatorul Astronomic al Muzeului „Vasile Pârvan” Bârlad, județul Vaslui, este primul observator public din România, care a observat şi a raportat poziţia cometei la Minor Planet Center, pe 12 octombrie 2014.

Iniţial, după ce a fost descoperită cometa C/2013 A1, s-a luat în calcul şi o eventuală coliziune cu planeta Marte, pe 19 octombrie 2014. Ulterior după refacerea calculelor, se pare că va trece la o distanţa incredibil de mică de planeta Marte, de aproximativ 132.000 km.

Întreaga flotă NASA, reprezentând atât sateliţii artificiali ce orbitează în jurul planetei Marte, cât şi roboţii de la sol (de exemplu Curiosity), vor încerca să transmită imagini live pe 19 octombrie 2014.

Detalii pe site-ul NASA mars.nasa.govNucleul cometei are o dimensiune de aproximativ 700 de metri şi va trece pe lângă Marte cu o viteză de 56 km/s. Pe 19 octombrie 2014, planeta Marte şi cometa C/2013 A1 vor fi la o distanţă de Terra de 1,6 unităţi astronomice (240 milioane km).