RETROSPECTIVĂ 2015 | Prima vizită a omenirii pe Pluto

Data publicării:
pluto

Pe 14 iulie 2015, naveta New Horizons a trecut pe lângă Pluto. Pentru prima dată, omenirea vedea o imagine "de aproape" a planetei pitice. O poză obţinută de sonda New Horizons după o călătorie de 10 ani şi peste 7 miliarde de kilometri. La inceputul lui decembrie, Agenţia Spaţială Americană a făcut publice noi imagini video de pe suprafaţa planetei Pluto. Filmarea alb-negru este considerată cea mai clară înregistrare a suprafeţei corpului ceresc. Se pot vedea craterele, versanţii şi câmpiile îngheţate.

Deocamdată am recepţionat doar 5% din volumul de date. Echipa de experţi analizează permanent datele, iar surprizele sunt permanente,” spune Jim Green, directorul programului pentru Ştiinţe Planetar, NASA.

95% din cantitatea de informaţie e încă pe navetă, abia descoperim suprafaţa. Imaginile de acum sunt de două ori mai clare decât ceea ce aveam până acum. Arată fantastic. Nivelul detaliilor este spectaculos,” explică Alan Stern, cercetătorul principal al programului New HorizonIs.

Câteva zile mai târziu, NASA anunţa noi descoperiri pe planeta pitică: are cer albastru şi apă îngheţată la suprafaţă.

Noile măsurători făcute de sonda New Horizons arată Pluto are un diametru de 2.370 de kilometri, cu 80 de kilometri decât se credea iniţial.