Sari la conținut

Un oraș din Franța renunță la panouri publicitare pentru a planta copaci. În București e invers: crește spațiul pentru reclame

Primăria din Grenoble, oraș din estul Franţei, a pus gând rău panourilor publicitare. Acestea vor dispărea pentru a lăsa loc copacilor. Cateva sute de arbori vor lua locul construcţiilor de fier.

Companiile vor să treacă de la panourile clasice la cele electronice. Noi nu ne dorim asta. Nu vrem să ne bombardăm copiii cu ecrane animate pe stradă”, spune Lucille Lheureux, reponsabil cu mediul al Primăriei din Grenoble.

Primarul, membru al unei formaţiuni ecologiste, le-a promis alegătorilor o localitate mai verde. Iar oraşul de 160.000 de locuitori devine astfel primul din Europa liber de panouri publicitare.

În timp ce francezii scot stâlpi şi pun arbori, în Bucureşti, strategia de mediu pare să fie pe dos.

În intersecţia de la Piaţa Muncii sunt nu mai puţin de 20 de panouri publicitare de mari dimensiuni. Cele mai multe dintre ele au fost instalate după reamenajarea intersecţiei. În schimb, nu a fost plantat niciun copac.

„Parisul a fost primul oraş din Franţa care a cedat beneficiile spaţiului publicitar pentru spaţii pentru biciclete. Iată că acum Grenoble cedează spaţiul publicitar pentru arbori”, spune Doru Mitrana, preşedintele Asociaţiei Mai Mult Verde.

Primăria Capitalei susţine că „pe suprafaţa de deasupra pasajului nu pot fi plantaţi copaci, întrucât stratul de pământ nu permite plantarea acestora. În interiorul intersecţiei se vor planta gazon, flori şi arbuşti”.

Municipalitatea se laudă în schimb că în ultimii trei ani a plantat peste 15.000 de arbori. Dar organizaţiile de mediu susţin că oraşul rămâne gri.

„Spaţiul verde din acest moment ar trebui practic dublat. Şi am avea de lucru cam 30 de ani ca acest spaţiu verde să ajungă la maturitate”, spune Doru Mitrana.

Bucureştiul este a doua cea mai poluată capitală europeană, după Sofia.