Studiu: Imprimanta 3-D, folosită pentru a da viață

Data actualizării: Data publicării:
Australia Celebrates Baby Boom
FOTO: Gulliver/GettyImages

Experiment revoluționar realizat în Statele Unite. Oamenii de știință de la Universitatea Northwestern susțin că au găsit o metodă care ar putea contribui la reabilitarea fertilității și producerii de hormoni în cazul femeilor care au supraviețuit cancerului. Pentru aceasta, au folosit o imprimantă 3D ca să dea viaţă unor pui de şoareci.

gravida insarcinata
FOTO: Gulliver/ Getty Images

Cu ajutorul acestei tehnologii, cercetătorii au reușit să producă ovare tridimensionale, care au fost introduse apoi în șoareci. După ce le-au înlocuit ovarele naturale cu surogatele tipărite 3-D, femelele au fost capabile să ovuleze și chiar să nască pui vii, relatează revista Time.

Cercetătorii Universităţii Northwestern au folosit ţesut din ovare naturale şi o gelatină specială în loc de cerneală pentru imprimanta 3D. Mai exact, un hidrogel poros care să permită interacţiunea cu ţesuturile şi sângele gazdei. Specialiştii au creat ovare bioprotetice din această gelatină, au introdus ovule şi le-au implantat apoi la femele de şoareci infertile. Rezultatul? Pui sănătoşi, care trăiesc fără probleme. Unul dintre şoarecii masculi născuţi prin această tehnică a fost împerecheat şi au rezultat pui la fel de sănătoşi.

„Ceea ce se întâmplă cu unele dintre pacientele noastre cu cancer este faptul că ovarele lor nu funcționează la un nivel suficient de ridicat și trebuie să apeleze la terapii de înlocuire a hormonilor”, a declarat Monica Laronta, co-autoare a studiului.

Chiar dacă structurile tridimensionale folosite în experimentul derulat s-au dovedit funcționale în organismul rozătoarelor, cercetătorii precizează că mai este nevoie de mult mai multe studii amănunțite pentru a determina dacă această abordare poate fi utilizată cu succes și în organismul uman.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți în fiecare vineri, de la ora 19:00, pe Digi World, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Băloi.

Puteți accesa, de asemenea, secțiunea specială a site-ului digi24.ro.