Sari la conținut

La Adâncata a fost testat primul circuit auto-moto profesionist din România

Eduard Anton are 14 ani şi este cel mai tânăr pilot care s-a înscris la start pe pista de la Adâncata. Abia şi-a făcut buletin, dar nu mai ţine minte numărul competiţilor auto la care a participat.

„Viteza este o senzaţie extremă şi eu mă consider un om destul de extrem. Ador să fac mereu ceva nou. Visul meu este să ajung la Formula 3, Formula 2”, spune Eduard Anton, pilot de raliu.

Stăpâneşte 130 de cai putere sub capota maşinii. Tatăl său este cel care a plătit pentru îmbunăţirile aduse autoturismului cu care băiatul concurează.

„Este tunată, pregătită special pentru acest circuit, a fost uşurată, nu este făcută din metal în totalitate, rama ei este din plastic”, mai spune Eduard.

Cursele de maşini sunt un sport periculos, văzut de pe margine, dar care dă dependenţă odată ce îl încerci.

„Mi-au spus piloţii că nu am cum să ştiu despre ce e vorba în acest sport dacă nu încerc. Recunosc că îmi este puţin teamă, dar am hotărât să fac o încercare în calitate de copilot. Pornim şi vă spun la final cum e. O senzaţie incredibilă. Recunosc că mi-e puţin rău, dar s-ar putea ca astăzi să-mi fi descoperit o nouă pasiune”, relatează Ioana Ciurlea, reporter Digi24.

Tot din pasiune a venit tocmai de la Chişinău şi Petru Bolea. A ţinut neapărat să testeze noua pistă de la Adâncata cu maşina al cărei motor a fost înlocuit cu unul de motocicletă sport. 15.000 de euro a investit în bestia pe patru roţi.

„220 a fost viteza maximă, maşina e uşoară, are numai 140 de kilograme”, spune Petru Bolea, pilot amator.

Patru kilometri de asfalt perfect le stau la dispoziţie vitezomanilor. Circuitul de la Adâncata a fost construit în doi ani şi a costat câteva milioane de euro. Anul viitor, când va fi finalizată, pista de la Adâncata ar putea găzdui competiţii internaţionale de motorsport. 

Pe aceeași temă