Sari la conținut

Lucrările pentru EURO 2020 sunt în desfăşurare, în Ungaria

„În 1953 a fost inaugurat Stadionul Poporului şi aici a învins pentru ultima dată selecţionata ungară naţionala României cu 1-0 în 1981. Demolarea stadionului a început deja, iar finalizarea lucrărilor de reconstrucţie este programată pentru 2019 şi vor costa în jur de 300 de milioane de euro”, relatează Balazs Barabas, corespondent Digi24 în Ungaria.

Maghiarii au şi alte proiecte ce trebuie terminate în următorii patru ani.

„Sistemul de autostrăzi trebuie pus la punct în Ungaria, precum şi reţeaua de drumuri dintre oraşele de provincie. În Ungaria există nu doar aeroportul Liszt Ferenc, ci şi multe aeroporturi regionale. Pentru a putea asigura transportul corespunzător al suporterilor, trebuie mărită capacitatea acestor aeroporturi”, spune Kalman Manoki, redactor DigiSport Ungaria.

UEFA atrăgea atenţia încă de acum doi ani asupra problemelor din România.

„Aeroportul, centrul oraşului şi stadionul sunt mai degrabă slab legate cu autobuze şi capacitatea va trebui sporită considerabil. O nouă linie de metrou este planificată pentru 2020. Accesul pe ultimul kilometru la stadion este asigurat suficient de transportul public (linie de metrou în proiect, tramvaie şi autobuze). Nu există informaţii privind parcul de mijloace de transport şi nici despre sistemul de funcţionare”, se arată în raportul UEFA.

Au trecut doi ani de la acest raport şi lucrurile nu s-au schimbat prea mult. Nu există linie de metrou care să lege Capitala de Aeroportul Internaţional.

„Noi am hotărât să-l începem în acest an, mai ales după ce ne-am uitat la pierderile pe care România le înregistrează din cauza neutilizării creditului de la japonezi. Se duc în jur de 300.000 de euro pe an ca penalităţi pe acest credit. Mai avem practic doar 72% din ce am avut acum cinci ani”, a declarat Dan Costescu, ministrul Transporturilor, la Jurnalul de seară.

Nici autostrada care ar trebui să lege Bucureşti de Budapesta nu e gata.

„În timp ce Ungaria şi-a respectat promisiunea, iar Budapesta a fost legată de frontiera cu România cu o autostradă, la mijlocul anului 2015, România mai are de construit aproape 200 de kilometri de autostradă pentru a face legătura între Bucureşti şi graniţa de Vest a ţării”, relatează Dan Codre, reporter Digi24.

În aceste condiţii, Federaţia Română de Fotbal nu ştie dacă cele patru meciuri din Campionatul European se vor juca la Bucureşti.

Vorbim de un risc major de a pierde organizarea EURO 2020. Nu avem o autostradă care să lege Bucureşti de Budapesta, nu avem un metrou care să lege capitala de aeroport”, a spus Răzvan Burleanu, preşedintele FRF, la 24 de minute.

Reţeaua de autostrăzi din România are în acest moment 764 de kilometri. De la Bucureşti la Budapesta, drumul pe autostradă se opreşte, însă, la Piteşti. Nu există legătură spre Sibiu, decât pe drumurile judeţene.

În 2012, după finala UEFA Europa League, de la Bucureşti, capitala a încasat 30 de milioane de euro de la cei 30.000 de turişti.