Sari la conținut

Unu din doi suporteri români postează pe social media, în timpul meciurilor de fotbal

Foto: Agerpres

Conform cercetării efectuate de MasterCard, românii sunt lideri europeni în ceea ce privește urmărirea pe social media a paginilor de știri cu conținut sportiv. De asemenea, 73% dintre suporterii români și-ar dori să beneficieze de Wi-Fi pe stadioane, în timp ce 81% dintre microbiștii români cred că fotbaliștii ar trebui să fie prezenți în social media.

Studiul menționează că Lionel Messi și Barcelona sunt jucătorul, respectiv echipa cel mai des menționate de suporterii români, de la înființarea Ligii Campionilor.

În ceea ce privește ''cei mai vocali'' fani în social media, aceștia sunt britanicii, urmați îndeaproape de francezi și spanioli, ibericii fiind și cei mai activi suporteri pe social media, atunci când urmăresc meciurile Ligii Campionilor.

Totodată, sfertul de finală dintre Barcelona și Arsenal, disputat în ediția de anul trecut a Ligii Campionilor și câștigat de spanioli cu 5-1 după ambele tururi, este cel mai frecvent menționat în conversațiile purtate de suporterii români pe canalele de social media. Finala de anul trecut, în care Barcelona a învins Juventus Torino cu 3-1, s-a situat pe a doua poziție, în timp ce finala ediției 2013/2014 a Ligii, dintre Real Madrid și Atletico Madrid, întâlnire ce se va reedita sâmbătă, a fost al treilea cel mai des menționat meci din istoria Ligii, scrie Agerpres.

Facebook (63%) este cel mai popular canal de social media printre suporterii fotbalului, mai ales în rândul celor cu vârste între 45 și 54 ani. Italia este lider la acest capitol, cu 81% dintre microbiști preferând această platformă de socializare, urmată de România (78%) și Portugalia (77%).

Studiul Social Fanalytics a subliniat importanța utilizării internetului, 69% dintre suporteri afirmând că și-ar dori să beneficieze de conexiuni Wi-Fi pe stadioane. Italia și Portugalia s-au evidențiat, cu 79%, respectiv 70% dintre microbiști dorindu-și să aibă acces la Wi-Fi pe stadioane — spre deosebire de Germania, unde doar 39% dintre suporteri par a fi interesați de această posibilitate.

Studiul a relevat, de asemenea, tonul conversațiilor purtate de microbiști pe canalele de social media. Suporterii din Ucraina sunt printre cei mai optimiști din Europa, pe fondul rezultatelor peste așteptări obținute în sezoanele din 2014/2015 și 2015/2016 ale Ligii Campionilor, când a reușit depășirea fazei grupelor. La polul opus, fanii turci sunt printre cei mai critici la adresa echipelor proprii, urmați îndeaproape de britanici.