Garanţia de 10 milioane de euro a lui Gruia Stoica, reţinută la Ministerul Transporturilor

Data publicării:
gruia stoica crop

ACTUALIZARE 18:26. Un comunicat de la Ministerul Transporturilor arată că fostul ministru Ramona Mănescu este de vină pentru că a întârziat punerea garanţiei de 10 milioane de euro la dispoziţia DIICOT.  

Comunicatul de la Transporturi spune că, imediat cum a fost numit în funcţie, ministrul Şova a promis că va rezolva această problemă.

Pe 12 martie, Dan Şova a convocat o şedinţă în ministerului pentru a stabili procedurile prin care garanţia de 10 milioane de euro poate fi pusă la dispoziţia procurorilor.

Marian Nicuşor Buică, secretarul de stat desemnat să se ocupe de executarea garanţiei de la Gruia Stoica şi-a dat demisia pe 19 martie fără să dea vreo explicaţie. Chiar şi după demisia secretarului de stat procedurile au continuat, dar deja era prea târzi.

Pe 20 martie Ministerul Transporturilor a cerut executarea scrisorii de garanţie de către Eximbank, banca la care era depusă aceasta. Însă scrisoarea de garanţie fusese emisă de Raiffeisen Austria în numele lui Gruia Stoica. Iar banca austriacă a refuzat executarea ei.

Scrisoarea de garanţie a expirat. În urma expirării, Ministerul şi DIICOT nu au mai putut sechesta cele 10 milioane de euro. În cele din urmă, ministrul Şova a dispus un control pentru a afla dacă vreunul dintre subalternii săi se face vinovat de întârzierea procedurilor şi dacă banca Raiffeisen avea dreptul să refuze executarea. Controlul încă nu s-a încheiat.

__________________________

Doi şefi din Transporturi, Ramona Mănescu şi Dan Şova, au ţinut scrisoarea de garanţie bancară depusă de GFR până a expirat.

Dacă ar fi ajuns pe mâna procurorilor, banii ar fi acoperit o parte din prejudiciul creat în dosarul privatizării companiei feroviare Transbordare Vagoane Marfă, în care patronul GFR este acuzat de evaziune fiscală,  în cazul în care Gruia Stoica era condamnat de magistraţi.

Reprezentanţii GFR susţin că scrisoarea de garanţie era normal să le fie restituită în condiţiile în care privatizarea CFR Marfă a eşuat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri