Proiectul de Cod Rutier rămâne încă două săptămâni în dezbatere publică după ajustarea pedepselor. Noua variantă, mult mai blândă, ar fi menită să nu afecteze „popularitatea PNL” - surse

Data publicării:
masini-3

Liberalii au hotărât că sancţiunile prevăzute în ultimul proiect de Cod Rutier, publicat la începutul săptămânii de Ministerul de Interne, sunt prea aspre, aşa că vineri le-au redus. În unele cazuri, ele au fost reduse chiar la jumătate. Decizia PNL vine după ce, miercuri, premierul Ponta i-a cerut ministrului de Interne Radu Stroe să ţină cont de numărul prea mare de morţi de pe şosele - peste 2000 în fiecare an - atunci când va aproba ultima variantă a legii rutiere. Proiectul noului Cod Rutier rămâne încă două săptămâni în dezbatere publică, iar apoi va fi trimis Guvernului pentru a fi adoptat.

Diferenţele majore în noua variantă se văd la sancţiunile pentru abaterile cele mai grave. De exemplu, pentru depăşirea vitezei legale cu 41-50 de kilometri la oră, vechea propunere prevedea o amendă maximă de până la 124 de puncte, adică aproape 10.000 de lei. În noua variantă, amenda poate fi de maximum 50 de puncte, adică 4000 de lei.

Şi mai mari erau amenzile cu care erau sancţionate abaterile cele mai grave. Trecerea pe culoarea roşie a semaforului prevedea suspendarea permisului pentru până la patru ani pentru şoferii care provocau un accident, varianta propusă acum fiind de şase luni.

Dacă trecerea ilegală nu se solda cu pagube sau victime, pedeapsa era suspendarea carnetului pentru cel mult doi ani. Potrivit noii propuneri, astfel de abateri vor fi pedepsite gradual, cu reţinerea timp de şase luni a permisului.

Ministerul de Interne precizează că modificarea variantei dure cu una mult mai blândă a fost impusă de dezbaterea publică. Surse din Partidul Naţional Liberal, din care face parte şi Radu Stroe, spun că ministrul a fost acuzat de colegi că, prin măsurile drastice prevăzute de proiectul Codului Rutier, afectează popularitatea partidului.

Trebuie să existe un echilibru, un discernământ în gradul de asprime a acestor pedepse”, a declarat vineri Crin Antonescu, argumentând că „un om care este conducător auto - şi asta e profesia lui - şi îşi pierde carnetul, îşi pierde posibilitatea de a munci pe un termen care nu este de neglijat, indiferent că sunt şase luni sau că sunt patru ani.

Statisticile arată că, în România, mor anual cel puţin 2000 de oamenica urmare a accidentelor rutiere. Alţi 8000 de oameni sunt răniţi grav. Potrivit premierului Victor Ponta, care în luna mai a cerut pedepse mult mai drastice pentru abateri rutiere, ţara noastră se află pe locul 2 în Europa în topul numărului de victime raportat la numărul de locuitori.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri