STUDIU. Peste jumătate dintre românii fumători şi-au propus să renunţe la acest obicei anul viitor 

Data publicării:
tigara fumat mediafax-2

Comisia Europeană a publicat, cu ocazia Zilei Mondiale Antifumat, care se sărbătoreşte pe 31 mai, rezultatele unui studiu paneuropean care dezvăluie obiceiurile şi percepţiile cetăţenilor UE despre fumat. 

Cea mai mare parte a fumătorilor care au participat la sondaj au declarat că fumează săptămânal între 70 şi 140 de ţigări (10 - 20 de ţigări pe zi). Acelaşi consum se înregistrează şi la aproape o treime - 32,4 la sută - dintre românii care fumează în mod constant.

Peste jumătate (56,3 la sută) dintre românii care fumează au declarat că şi-au propus să renunţe la acest obicei în anul următor.

Totodată, 80 la sută dintre românii fumători consideră voinţa elementul principal care i-ar ajuta să renunţe la fumat, în timp ce 43 la sută au spus că motivarea poate avea o contribuţie decisivă în acest proces.

Întrebaţi cum s-ar simţi dacă ar reuşi să nu mai fumeze, 42 la sută dintre români au declarat că ar fi mândri. Tot 42 la sută dintre respondenţi consideră că s-ar simţi mai sănătoşi şi ar fi mai atenţi la starea lor de sănătate.

Peste jumătate dintre fumătorii români sunt de părere că fumatul influenţează negativ desfăşurarea anumitor activităţi. Peste 20 la sută dintre respondenţi consideră că fumatul afectează performanţele sportive, iar jumătate evită călătoriile cu avionul din cauza acestui obicei.

Doar 12%  dintre români au reuşit să se lase de fumat

Cu toate acestea, cifrele arată că doar 12 la sută dintre fumătorii români au încercat să scape de acest viciu.

Din studiu mai rezultă că aproximativ 28 la sută dintre fumătorii români întâmpină dificultăţi în a rezista impulsului de a fuma atunci când beau ceai sau cafea, 27 la sută consideră dificilă socializarea cu alţi fumători dacă vor să renunţe, în timp ce 22 la sută sunt cel mai mult tentaţi de ţigara de dimineaţă.

Aceste date au fost obţinute în urma chestionării a 1.011 dintre românii fumători, în cadrul studiului paneuropean citat.

Femeile şi tinerii, principalele ţinte ale producătorilor de ţigări

"Campania Comisiei Europene, "Ex-fumătorii sunt de neoprit", sub umbrela căreia s-a desfăşurat acest studiu, comută mesajul principal de la pericolele generate de fumat la avantajele abandonării fumatului. Aceste cifre arată realităţile vieţii de fumător, dar şi o direcţie ascendentă în ceea ce priveşte intenţia de a renunţa", a declarat Florin Mihălţan, preşedintele Societăţii Române de Pneumologie.

Acesta a atras atenţia că în ultimii ani industria tutunului s-a îndreptat în special spre segmentul feminin al populaţiei şi spre tineri, fiind promovate ţigările cu arome, cele slim sau ţigara electronică.

Campania "Ex-fumătorii sunt de neoprit" (2011 - 2013) are ca obiectiv încurajarea oamenilor să renunţe la fumat, accentul fiind pus pe beneficiile obţinute de cei care reuşesc.

Cetăţenii europeni beneficiază de ajutor gratuit în procesul renunţării la fumat prin iCoach, o platformă digitală de consiliere pe probleme de sănătate ce analizează obiceiurile fiecărui fumător, oferind sfaturi zilnice, personalizate, pentru a ajuta fumătorii să renunţe la acest obicei în ritmul lor, fie imediat, fie în viitorul apropiat.

28% dintre europeni sunt fumători

Din iunie 2011, 380.819 de cetăţeni europeni s-au înscris pe iCoach, 22.325 fiind români, iar peste 40 la sută din utilizatorii europeni ai iCoach declară că au renunţat la fumat după trei luni de utilizare a platformei.

Potrivit unui Eurobarometru, 28 la sută dintre europeni sunt fumători, iar fumatul continuă să fie cea mai mare cauză de deces ce poate fi prevenită din Uniunea Europeană.

În ultimul an, 21 la sută dintre europeni au încercat să renunţe la fumat.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri