Reorganizare la ANAF. 400 de angajați concediați, 2.400 dau examen pentru posturile vacante

Data publicării:
declaratii ANAF 1175079-Mediafax Foto-Viorel Dudau-1

Angajaţii Fiscului au început să primească preavizele încă de acum două săptămâni. Nu au rămas însă pe drumuri. Li s-a dat posibilitatea să opteze pentru unul dintre locurile vacante apărute în urma reorganizării instituţiei, inclusiv pentru noua Direcţie Antifraudă. Însă nimeni nu le-a garantat şi că postul va fi al lor. Practic, dacă sunt mai mulţi candidaţi pe acelaşi loc, toţi trebuie să dea examen. Unii vor trebui să-şi caute un loc de muncă.

Vor fi si concedieri la nivelul intregii tari, dar numărul concedierilor va fi destul de mic. 300 - 400 de persoane. Acest număr il vom afla la sfarsitul procesului de reorganizare, respectiv la sfârșitul lunii septembrie, cand, in a doua etapa a reorganizării ANAF, au posibilitatea sa opteze pentru transfer sau pentru detasare in alte structuri regionale”, a declarat Daniel Chiţoiu, ministrul Finanţelor, la Digi24.

Rezultatele reorganizării Fiscului sunt aşteptate şi de premier.

Vreau sa vedem care sunt primele invataminte dupa reorganizarea ANAF si sa mergem mai departe cu celelalte structuri, de la munca, sanatate, de la Transporturi”, a susținut Victor Ponta, premierul României.

Restructurarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este făcută cu scopul de a îmbunătăţi colectarea taxelor de la firme şi populaţie, dar şi de a reduce evaziunea fiscală. Iar după prima jumătate de an, lucrurile nu arată prea bine.

Încasările din impozitul pe profit adunat de la companii s-au redus cu 5,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, semn că firmele au probleme. Angajaţii care vor rămâne la Fisc au o misiune dificilă de acum încolo. Ponderea veniturilor colectate de ANAF va trebui să crească de la 28,75% din produsul intern brut, în anul 2011, la peste 30%, în 2016.

În acelaşi timp, autorităţile speră să reducă preţul colectării taxelor până la 9.000 de lei pentru un milion de lei încasaţi la buget.

Județele în care sunt organizate concursuri pentru ocuparea posturilor vacante

Începând cu ora 10, angajaţii de la Direcţia Finanţelor Publice Gorj şi Brasov susţin concursul pe posturi. Acesta constă într-o probă scrisă şi interviu.

În Gorj, 58 de angajaţi care sunt în preaviz se bat pe 32 de posturi. La Braşov, 300 de angajaţi din cei 564 au primit preaviz. Se va da concurs numai pe posturile pentru care s-au înscris mai mulţi candidaţi. Acolo unde este un candidat pe post, nu se dă concurs.

Participanţii trebuie ca, la proba scrisă, să obţină 50 de puncte din 100, pentru a merge mai departe la interviu. Rezultatele vor fi date pe loc. Listele cu locurile la concurs au fost afişate în fiecare direcţie.

Este vorba despre posturi de şef serviciu, comunicare, şef birou administrare baze de date, dar şi posturi în alte servicii interne.

Luni le va veni rândul angajaţilor de la Suceava să susţină concursul. 30 de salariaţi ai direcţiei de finanţe de acolo , din cei 70, sunt în preaviz.

Cursuri de 242.000 de lei pentru angajații ANAF

În plin proces de reorganizare, ANAF îşi trimite angajaţii la cursuri de comunicare externă, de criză şi relaţii publice. Nota de plată este de 242.000 de lei.

Banii provin dintr-un proiect din 2011 prin care au fost accesate fonduri europene. Suma nu trebuie rambursată.

Cursurile încep în mai puțin de o lună și se adresează angajaților din București și din teritoriu.

Cursurile de comunicare externă, de comunicare de criză, dar și de relații publice au ca scop creșterea eficienței în colectarea impozitelor și a contribuțiilor sociale. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri