EXCLUSIV. Angajamente în faţa FMI: Privatizarea CFR Marfă, în septembrie. Bilete de tren mai scumpe  

Data publicării:
CFR Marfa-MFAX-5

Tot în documentul citat scrie că, începând cu luna septembrie se vor scumpi biletele pentru călătoriile cu trenul, pentru a susține astfel compania CFR Călători.  

În scrisoarea de intenție mai scrie că pachetul de bază de servicii medicale va fi gata până la jumătatea lui octombrie, în acest sens urmând să fie dată o ordonanță de urgență luna viitoare.

De asemenea, autorităţile române s-au angajat să emită, până la sfârșitul anului, 7,5 milioane de carduri de sănătate.   

Tot în acest an ar trebui să se egalizeze vârsta de pensionare, atât femeile, cât și bărbații urmând să iasă la pensie la 65 de ani.   

Pe de altă parte, potrivit scrisorii de intenție, se va institui, la întreg nivelul guvernamental, o comisie care să raporteze, din șase în șase luni, care este nivelul arieratelor.   

Dan Suciu: „Suntem în grafic”

Dacă procesul de privatizare nu se va încheia până la sfârșitul lui septembrie, acesta va fi reluat, se arată în scrisoarea de intenție.

Asta deși premierul Victor Ponta declarase, acum câteva zile, că dacă privatizarea CFR Marfă eșuează, se trece la restructurarea companiei și la instituirea unui management privat.

Dacă privatizarea CFR Marfă nu se va încheia până la termenul comunicat FMI, există posibilitatea ca Guvernul să arate cu degetul spre câștigătorul licitației, GFR, a spus, la Digi24, jurnalistul Dan Suciu.

În termeni formali, în fond, suntem în grafic. Probabil că inclusiv eșecul privatizării nu va fi pus decât pe seama incapacității de plată a câștigătorului licitației. S-a mai întâmplat acest lucru și în cazul Oltchim”, a declarat jurnalistul Dan Suciu.  

CSAT a făcut public, săptămâna aceasta, documentul prin care aprobă strategia de privatizare a CFR Marfă. În document se precizează faptul că modalitatea concretă și procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor și a Guvernului României.

Traseul declarațiilor conflictuale

În ultimele două săptămâni există un conflict între președinție și Palatul Victoria. Chiar și astăzi, Victor Ponta îl acuza pe Traian Băsescu că sabotează țara, iar ieri, în ședința de guvern, premierul vorbea de o telenovelă dirijată de la Cotroceni, în ceea ce privește CFR Marfă.

Practic, proiectul de hotărâre de Guvern privind aprobarea contractului cu GFR pentru pachetul majoritar de acţiuni al CFR Marfă a fost aprobat săptămâna trecută în ședința de Guvern. Lucrurile au luat însă o întorsătură în momentul în care Victor Ponta, care asigură și interimatul la Transporturi, a cerut CSAT să avizeze finalizarea procedurii de privatizare, în condițiile în care Consiliului Suprem de Apărare a Țării își dăduse acordul pe această procedură în luna februarie a acestui an.

Decizia privind cererea avizului CSAT a venit după ce președintele Traian Băsescu a avertizat public, în cadrul unei conferințe de la Palatul Cotroceni, că Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Român, cel care a fost declarat câștigător la licitațe, nu ar avea bani pentru a cumpăra compania de stat.

Îngrijorarea mea cu privire la CFR Marfă, mai vine dintr-o direcție. Știu că cel care a câștigat caută, cu oarecare disperare, bani la bănci, pentru a plăti valoarea la care s-a negociat privatizarea. Marea mea problemă este că știind despre câștigător că are anumite credite pe propria companie și că acum trebuie să împrumute circa 200 de milioane să plătească noua companie, din ce va face investiții să modernizeze CFR Marfă? Așa s-a stabilit în CSAT, să se facă o privatizare cu un investitor strategic. Dacă în momentul de față investitorul împrumută bani ca să poată plăti compania și nu-i găsește, cel puțin până în momentul de față, de unde o să ia bani pentru modernizarea companiei?”, spunea Traian Băsescu săptămâna trecută.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri