Campanie de promovare, contestată . Mai multe ONG-uri susţin că afişele din Mamaia tratează femeia ca pe un obiect sexual

Data publicării:
mamaia style

 

Campania „Mamaia Style" este finanţată din taxa de promovare colectată de la hotelieri, proprietari de cluburi, terase, restaurante, magazine şi de la proprietarii de apartamente din Mamaia şi a fost lansată în luna martie. Reprezentanţii Coaliţiei pentru Egalitate de Gen susţin că materialele promoţionale încurajează hărţuirea şi tratează femeia ca pe un obiect sexual. Într-o imagine folosită în pliante, două tinere sunt urmărite cu binoclul în timp ce fac plajă.

Irina Sorescu - reprezentant ONG: "Felul în care sunt utilizate imaginile cu femei, într-o maniera exagerat de sexualizată şi obiectificată. Unele dintre layout-urile folosite în campanie, respectiv cea care se numeste Bird Watching e o incitare explicită la hărţuire sexuală".

Claudia Stanciu vicepreşedintele CNCD:  "Domnul Mazăre a declarat: avem mai multe ce putem regăsi în Mamaia, safari, valuri, domnişoarele trebuie vânate, sunt niste gazele care trebuie vânate."

Dacă reprezentanţii Consiliului pentru Discriminare vor decide că acest tip de promovare este misogin sau incită la hărţuire sexuală, Primăria Constanţa va fi amendată.

Claudia Stanciu vicepreşedintele CNCD: "Urmează constituirea unui dosar. În 90 de zile se va emite o hotărâre.
Amenzile sunt între 1.000 şi 30.000 de lei dacă vizează o persoană fizică, 20.000 - 100.000 lei dacă vizează un grup."

Reprezentanţii Departamentului de Egalitate a Şanselor din Ministerului Muncii anunţă şi ei că vor cere retragerea materialelor promoţionale. 

Agenţii din turism nu vor opri campania

Radu Mazăre spune că mesajul său a fost interpretat greşit şi că nu este misogin, aşa cum consideră activistele ONG-rilor.

Radu Mazăre, primar Constanţa: "Da, păi sigur, trebuie vânate. Fetele nu trebuie plătite. Eu nu sunt un plătitor. Trebuie să te duci, să îi aaa. Nu asta se întâmplă de când e lumea asta și pământul. Întotdeauna, noi bărbații ne batem ca să ieșim în evidență în fața fetelor pentru că ele aleg."

A refuzat, în schimb, să vorbească despre plângerea făcută pe numele său la Consiliul pentru Discriminare.

Agenţii economici din turism care au lucrat la acest concept îi iau apărarea primarului. Ei spun că acuzaţiile sunt absurde şi că nu vor opri campania de promovare. Dacă vor fi, însă, obligaţi să o facă, atunci vor cere despăgubiri ONG-urilor şi ministerului muncii, în subordinea căruia se află Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării.

Corina Martin, preşedintele Asociaţiei de Promovare Litoral Delta Dunării:"Dacă ajungem să stopăm această campanie până când ne vom dovedi argumentele, să imputăm noi celor 5 organizaţii pierderea pe care o vom înregistra. Noi am luat în calcul o creştere de 10% a numărului de turişti."

redactor: Poliana Căpitan

editor web: Anca Medrea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri