Cum se pornește motorul la temperaturi extrem de scăzute

Data actualizării: Data publicării:
pornire masina ger
Foto: Shutterstock

Iarna este sezonul în care șoferii întâmpină cele mai multe probleme pe șosea: de la drumuri înzăpezite până la dificultăți la pornirea mașinii. Temperaturile extreme pot avea un impact negativ asupra autovehiculelor.

pornire masina ger
Foto: Shutterstock

Articol sustinut de Sensodyne

Atunci când temperaturile scad și indică valori negative, totul din jur se schimbă. Mașina este afectată, întrucât unele piese din motor se contractă, iar uzura motorului va fi mărită, în această perioadă. Desigur, aceste consecințe ale vremii exteme ar putea fi evitate dacă automobilul ar fi ținut într-un garaj încălzit. Cum acest avantaj nu este accesibil însă pentru mulți șoferi, indicat ar fi, ca înaintea plecării la drum, șoferul să țină motorul pornit, pe loc, puțin mai mult ca de obicei, ca să se încălzească.

În cazul mașinilor diesel, șoferii se pot confrunta, de asemenea cu pierderea puterii motorului.

Bateria este mult mai solicitată iarna, pornirea motorului necesitând un curent de două, trei ori mai mare decât vara. Pentru motoarele diesel, trebuie să ţineţi cont de avertizorul de „bujii incandescente” din bord.

Nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator. Dacă este foarte frig, după stingerea indicatorului luaţi contactul şi puneţi-l din nou. După stingerea a doua oară a indicatorului „bujii incandescente”, acţionaţi demarorul.

Odată cu intrarea în sezonul rece, şoferii trebuie, de asemenea, să aibă în vedere echiparea autovehiculelor cu anvelopele adecvate, pentru a se supune Codului Rutier în vigoare şi a circula în condiţii de siguranţă.

Specialiştii recomandă ca intervalul de înlocuire a anvelopelor utilizate pe timpul iernii pentru maşinile personale să nu depăşească şase ani, după această perioadă crescând riscul de explozie a cauciucului şi scăzând rezistenţa la frânare.
Șoferii ar trebui să-şi ia cele mai multe măsuri de siguranţă, atunci când pleacă la drum, pe timp de iarnă.

Marea greșeală a șoferilor este că nu-și deszăpezesc mașina sau deszăpezesc insuficient: în dreptul oglinzii acolo și doar prin parbriz și în dreapta conducătorului auto.

Oamenii nu își curăță mașina de zăpadă și din cauza aceasta există riscul ca bucăți de zăpadă sau de gheață care s-ar afla pe autoturisme să ajungă pe alte autoturisme, să producă daune sau chiar accidente.

Principala problemă cu care se confruntă șoferii pe timp de iarnă este vizibilitatea scăzută. De aceea, primul lucru pe care ar trebui să-l facem este să ștergem oglinzile foarte, foarte bine. Odată ce ne urcăm în mașină, vom mai face doar câteva verificări. În primul rând, pornim ștergătoarele și climatizarea. Parbrizul trebuie să fie curat, iar luneta total dezaburită.

Șoferi să nu plece la drum iarna fără să ştie cu ce ar putea să se confrunte. Ei ar trebui să se informeze cu privire la starea traseului pe care urmează să se deplaseze.

Trebuie să aibă rezervorul plin întotdeauna. După fiecare sută de kilometri, ar fi indicat să realimenteze. De asemenea, din portbagaj nu trebuie să lipsească trusa de prim ajutor, pături, ceai și lichide.

În vederea pregătirii autovehiculului la începutul sezonului rece, pe lângă schimbarea obligatorie a anvelopelor, specialiştii recomandă:

  • verificarea bateriei şi a sistemului de încărcare al bateriei;
  • verificarea concentraţiei antigelului, care trebuie să reziste la temperaturi de -30 °C;
  • verificarea termostatul, care trebuie să funcţioneze în parametri optimi;
  • verificarea nivelul de ulei de motor; rezolvarea oricărei probleme a ambreiajului, suprasolicitat pe timp de iarnă.

Articol sustinut de Sensodyne

 

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri