Vânzările de mașini electrice au crescut în Europa luna trecută. Ce branduri domină piața

Interesul crescut pentru vehiculele electrice în Europa, a doua cea mai mare piață din lume, este alimentat de noile ținte de emisii impuse de UE și de lansarea unor modele electrice mai accesibile. Vânzările de autoturisme noi au crescut cu 2,8% în martie, datorită salturilor de două cifre înregistrate în Marea Britanie (+12,4%) și Spania (+23,2%).
În schimb, vânzările de mașini Tesla în Europa au scăzut în luna martie față de aceeași perioadă a anului trecut, chiar dacă înmatriculările de vehicule electrice au crescut cu 23,6% potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Reuters.
Vezi și Elon Musk revine la Tesla, dar imaginea companiei este deja afectată. Ar putea fi prea târziu?
În total, în luna martie, vânzările de autoturisme noi în UE, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA) au crescut la 1,42 milioane de unități, după două luni de scădere.
Înmatriculările Volkswagen și Renault au crescut cu 10,3%, respectiv 13%, în timp ce Stellantis a înregistrat un declin de 5,9%. Vânzările Tesla au scăzut pentru a treia lună consecutiv, cu 28,2% față de martie 2023, iar cota de piață a companiei s-a redus la 2%, de la 2,9% anul trecut.
În UE, vânzările totale de autoturisme au scăzut cu 0,2% față de anul anterior. Autovehiculele electrice au reprezentat 59,2% din totalul înmatriculărilor din martie, comparativ cu 49,1% în urmă cu un an.