Ce au descoperit inspectorii ANPC în zona de comercializare a peștelui din Hala Obor. Recomandările instituției pentru consumatori

Alexandru Gologan Data publicării:
peste hala obor
Sursa foto: ANPC

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), împreună cu comisarii Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul București și Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor (CPC) Sector 2 și Sector 4, a desfășurat o acțiune de control în Halele Centrale Obor – Hala de Pește.

În cadrul acestei verificări, au fost controlați 12 operatori economici care desfășoară activități de comercializare a peștelui și produselor din pește. Inspectorii ANPC au identificat următoarele deficiențe:

  • Pește neacoperit corespunzător cu gheață, ceea ce poate afecta siguranța alimentară;
  • Lipsa indicării țării de proveniență a peștelui;
  • Lipsa menționării datei de pescuit și a datei de minimă durabilitate;
  • Modificări organoleptice ale produselor (aspect, miros, textură neconforme);
  • Condiții improprii de depozitare a peștelui și produselor din pește;
  • Oferte promoționale fără menționarea perioadei de valabilitate.

Sursa foto: ANPC

Sursa foto: ANPC | Poza 1 din 6Sursa foto: ANPC | Poza 2 din 6Sursa foto: ANPC | Poza 3 din 6Sursa foto: ANPC | Poza 4 din 6Sursa foto: ANPC | Poza 5 din 6Sursa foto: ANPC | Poza 6 din 6,

Ca urmare a neregulilor constatate, echipele de control au aplicat:

  • 14 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 110.000 lei;
  • 1 avertisment;
  • măsura de retragere de la comercializare a unei cantități de 655 kg de pește și produse din pește considerate nesigure, în valoare de 13.453 lei.

ANPC reamintește tuturor operatorilor economici obligația de a respecta normele legale privind siguranța și calitatea produselor destinate consumatorilor.

Recomandările instituției în privința achiziționării peștelui și produselor derivate

În preajma sărbătorilor pascale, cu ocazia Floriilor și Bunei Vestiri, se consumă cantități importante de pește. În acest context, directorul general al ANPC, Paul Anghel, recomandă consumatorilor să fie atenţi la ce cumpără, pentru a evita riscurile asupra sănătăţii.

„Verificaţi cu atenţie aspectul exterior al produsului pentru a evalua gradul de prospeţime. Nu cumpăraţi peşte cu suprafaţă lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai sau care prezintă miros şi culoare modificate. Refuzaţi produsele care nu au o etichetă clară şi completă, cu toate informaţiile necesare. Verificaţi eticheta şi nu achiziţionaţi produse neetichetate sau cu data limită de consum modificată sau depăşită. Solicitaţi şi păstraţi bonul de casă, pentru a putea face eventuale reclamaţii.

Nu cumpăraţi produse cu ambalaje deteriorate, murdare sau neetanşe. Nu cumpăraţi: peşte alterat, cu muşchi moi, burţi umflate sau ochi retractaţi, peşte cu arsuri de congelare, sau acumulare excesivă de gheaţă în interiorul ambalajului, conserve cu ambalaj bombat, îndoit, ruginit sau murdar, file de peşte cu glazură protectoare în exces, produse preambalate, fără ingrediente complete sau fără data durabilităţii minimale", a transmis Paul Anghel.