Shein și Temu își pierd interesul pentru SUA. Noul public: Europa

Redacția Digi Economic Data publicării:
temu shein
sursa: profimediaimages.ro/

Platformele de comerț electronic Shein și Temu, cunoscute pentru vânzarea de haine și accesorii ieftine din China, și-au crescut semnificativ cheltuielile în publicitate digitală în Europa, în special în Franța și Marea Britanie. Se remarcă, astfel, o retragere strategică de pe piața americană, unde cele două companii se confruntă cu tarife drastice impuse de președintele Donald Trump.

În aprilie, Shein și-a majorat bugetul de publicitate cu 35% în Franța și Marea Britanie, iar Temu, deținută de PDD Group, cu 40%, respectiv 20%, comparativ cu luna precedentă, arată datele furnizate de firma de analiză de piață Sensor Tower, citate de Reuters

Această redirecționare a investițiilor vine în contextul eliminării regimului „de minimis” în SUA, care permitea importul american de colete sub 800 de dolari fără taxe vamale, un avantaj esențial pentru modelele de afaceri ale Shein și Temu.

În consecință, ambele companii și-au redus semnificativ bugetele de promovare în SUA și au început să crească prețurile.

În Marea Britanie, potrivit Sensor Tower, publicitatea a dus la o creștere de 25% a descărcărilor aplicației Shein și la dublarea descărcărilor aplicației Temu. Cu toate acestea, numărul utilizatorilor activi zilnici a crescut doar cu 5% pentru Shein și 10% pentru Temu.

În termeni anuali, în aprilie, Temu și-a crescut cheltuielile de publicitate cu 20% în Marea Britanie și cu 115% în Franța, în timp ce Shein le-a majorat cu 100% , respectiv 45%.

În SUA, în perioada 31 martie – 13 aprilie, bugetele zilnice de publicitate pe platforme precum Facebook, Instagram, TikTok, Snap, X și YouTube au scăzut, în medie, cu 31% pentru Temu și cu 19% pentru Shein.

Pe lângă Europa, cele două platforme își concentrează eforturile de promovare și pe Brazilia. Shein și-a crescut cheltuielile pentru reclame în Brazilia cu 140% în aprilie față de anul trecut, în timp ce Temu a investit de 800 de ori mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, înainte de lansarea oficială pe piață din iunie 2024.