Cel mai dificil lot din Autostrada Unirii intră în execuție. Când încep lucrările

Alexandru Gologan Data publicării:
cnir ditrau grinties
sursa: Facebook / Sorin Grindeanu

Potrivit unui comunicat emis de Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), a fost emis ordinul de începere a lucrărilor pe lotul 2A Ditrău - Grinţieş al Autostrăzii Unirii (A8) și s-a stabilit că această porțiune va fi finalizată în termen 54 de luni, începând cu 30 iunie.

Execuţia lotului 2A este un proiect complex deoarece include lucrări majore precum poduri, pasaje, viaducte și tuneluri, desfășurate pe o suprafață de 21 km. Totodată, volumul excavărilor este unul considerabil. De asemenea, consolidarea traseului are un grad ridicat de dificultate.

Lungimea totală a tunelurilor şi a viaductelor reprezintă 57% din lungimea întregului lot. Sunt prevăzute spre a fi realizate 19 tuneluri şi 63 de poduri / viaducte.

„Astăzi am emis ordinul pentru începerea proiectării celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii-A8. Constructorul este în faţa unei provocări tehnice, lotul 2A Ditrău-Grinţieş fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România.

Conform contractului, punerea la dispoziţie a amplasamentului se va face în termen de maximum 14 luni de la data începerii activităţii de proiectare (fie integral, fie separat pentru fiecare sector de lucrări în parte).

După ce constructorul efectuează identificarea în teren şi prezintă soluţiile tehnice pe care doreşte să le pună în operă, inclusiv posibile modificări faţă de cele din studiul de fezabilitate, vom fi în măsură să analizăm eventuale devieri de la coridorul de expropriere identificat şi vom înainta proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri suplimentare", a transmis directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat. Lucrările vor începe pe 30 iunie, urmând să fie finalizate în termen de 54 de luni, conform contractului.