China pariază pe Legoland și alte parcuri tematice pentru a stimula economia și turismul
China a deschis la începutul lunii iulie primul parc Legoland din țară, în Shanghai, în încercarea de a atrage turiști și de a revitaliza consumul intern. Proiectul, în valoare de 550 de milioane de dolari, este cel mai mare parc tematic operat de britanicii de la Merlin Entertainments și face parte dintr-o ofensivă mai amplă susținută de stat pentru a transforma China într-o destinație turistică globală.
Deschiderea Legoland marchează și extinderea prezenței brandurilor occidentale pe piața chineză de divertisment. În curând, vor fi inaugurate și parcuri tematice inspirate din universul Harry Potter (Warner Bros.) și Peppa Pig (Hasbro), scrie BBC.
Beijingul mizează pe astfel de atracții pentru a încuraja consumul intern, într-un context economic dominat de prudență și stagnare. Autoritățile oferă dezvoltatorilor facilități fiscale, subvenții și infrastructură nouă pentru a susține investițiile: doar pentru Legoland, guvernul a investit în drumuri și transport public. În plus, o campanie națională de stimulare a turismului oferă vouchere și reduceri în valoare de 570 de milioane de yuani (80 de milioane de dolari).
Deși piața este saturată, cu aproximativ 400 de parcuri tematice în întreaga țară, oficialii și investitorii speră ca astfel de proiecte să creeze locuri de muncă, să atragă capital și să îmbunătățească imaginea internațională a Chinei.
Cu toate acestea, provocările nu lipsesc. Influenceri și vizitatori spun că, deși adaptate publicului local, noile parcuri nu reușesc încă să concureze cu experiențele oferite de giganți precum Disneyland. Chiar și așa, încrederea în potențialul pieței chineze rămâne ridicată, iar strategia pare să fie una pe termen lung.