Cum îți este influențată alimentația de rețelele de socializare

Data actualizării: Data publicării:
mancare

Fotografiile cu mâncare au devenit o adevărată industrie odată cu reţelele de socializare. Pare că gătim pentru a posta! Ori de câte ori mergem la restaurant sau facem singuri un preparat trebuie neapărat să îl punem pe Facebook, Instagram sau Pinterest. Specialiştii vorbesc însă despre o sabie cu două tăişuri. 

Până acum câţiva ani vedeam doar mâncarea făcută de mama sau bunica. Acum, avem acces la poze şi reţete din întreaga lume.

Nu e uşor să faci poze cu mâncare într-o lume în care... imaginea contează! Tocmai de aceea pe internet sunt milioane de tutoriale care te învaţă cum să obţii captura perfectă.

Pia Marina Voicu, social media manager: „Like-urile vin foarte mult din senzaţiile pe care le oferi cu acea postare, atmosfera pe care o creezi şi sentimentul pe care îl ai când citeşti textul respectiv, pentru că de fapt despre asta este vorba. Îţi da un stimul: fă lucrul ăsta acum!”

David Loftus, fotograf: „Sunt fotograf de mai bine de 20 de ani. S-au schimbat atât de multe în acest timp! Am început cu diapozitive, aparate foto pe film, cele Polaroid, apoi am ajuns în lumea digitală, iar acum, odată cu social media, cu toţii facem poze cu mâncare.”

O demonstrează şi un sondaj la care au participat 10.000 de oameni: 44% dintre ei au declarat că realizează fotografii atunci când iau masă la restaurant, pentru a le publică pe reţelele de socializare. Dintre aceştia, 60% nu îşi lasă prietenii să mănânce până nu fac poze şi cu preparatele alese de ei.

Pia Marina Voicu, social media manager: „Ajungi tot timpul să mănânci mâncarea rece, pentru că până apucă toată lumea de la masă să pozeze mâncarea respectivă trece un timp. E bine, e rău? Ce crezi? Contează foarte mult să ieşi la masă cu oameni la fel de pasionaţi că şi ţine de fotografia de produs.”

Tania Bordianu, blogger culinar: „Tendinţa este să postezi fotografii cu alimente noi, pe care nu le-ai testat până acum şi vii cu ceva inedit. Sau cu preparate interesante, aranjate frumos în farfurie. Exact! Se spune că prima dată mâncăm cu ochii, apoi mirosim alimentul şi apoi îl mâncăm şi atunci bineînţeles că platingul, aranjamentul este unul dintre cei mai importanţi factori la început.”

Tania Bordianu este blogger culinar de 4 ani. A început cu poze făcute cu telefonul şi uşor-uşor s-a perfecţionat.

Tania Bordianu, blogger culinar: „Am strâns o comunitate de peste 20.000 de oameni care urmăresc reţetele, comentează, fac reţete, trimit poze şi chiar sunt şi foarte mulţi oameni care şi-au şi schimbat stilul de alimentaţie.”

Claudia Iordache, psiholog: „Susţinerea întotdeauna va fi un lucru pozitiv. Persoanele care sunt la dietă, care încearcă să înveţe alimentaţia sănătoasă de multe ori sunt vulnerabile şi au nevoie de susţinere.”

Atenţie însă ce persoană vă alegeţi ca model!

Tania Bordianu, blogger culinar: „Întotdeauna urmărim o persoană care ne place şi dacă persoană respectivă bea o băutură anume şi are fotografii cu acea băutură ai tendinţa să copiezi comportamentul persoanei care îţi place.”

Astfel oamenii pot învaţă obiceiuri nesănătoase. Nu de puţine ori se întâmplă că femeile să ţină diete promovate de o anumită persoană, dar lor să nu le facă bine.

Claudia Iordache, psiholog: „Pot interveni episoade depresive, pot interveni atacuri de panică: de ce la mine nu funcţionează, la ceilalţi funcţionează şi dimpotrivă să se ancoreze în obsesia pt mâncare şi să apară mâncatul excesiv care destabilizează evident.”

Există însă şi destule avantaje. De exemplu un studiu realizat anul trecut în America a arătat o creştere a preferinţei oamenilor pentru avocado, quinoa sau conopidă. Cel puţin în mediul online.

Claudia Iordache, psiholog: „Dorinţa de a arată oamenilor că ei mănâncă sănătos nu înseamnă că întotdeauna concordă cu realitatea. Există persoane care vor să fie validate social, pentru că ştim foarte bine că majoritatea ne-am creat o imagine pe ceea ce înseamnă facebook. Asta ce înseamnă: mănânc sănătos, sunt integrat în această societate care promovează un stil de viaţă sănătos.”

Tania Bordianu, blogger culinar: „Dar în acelaşi timp cred că lumea se orientează către un stil de viaţă sănătos şi chiar şi persoanele care nu şi-au dat interesul până acum sau poate îi criticau pe cei care mâncau într-un anume fel măcar încearcă.”

Nici nu ai cum altfel, cu atâtea fotografii care îţi fac poftă instantaneu. Raiul pozelor cu mâncare este pe Instagram, o reţea care se axează în special pe imagini artistice.

Foodstagrammerii, pentru că aşa se numesc cei care postează imagini cu mâncare pe instagram, sunt urmăriţi de sute de mii sau chiar milioane de oameni. Mulţi chiar au făcut adevărate afaceri din asta şi au echipe care lucrează pentru conturile lor. Alţii au început cu o idee simplă şi au ajuns să lanseze şi cărţi. Este exemplul lui Michael, un bărbat din Londra care fotografiază în fiecare dimineaţă un mic dejun... simetric.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate