Clickbait pentru a stimula lectura

Data actualizării: Data publicării:
carti foto carturesti

O librărie din statul american Dallas a transformat titlurile unor romane clasice ale literaturii universale în clickbait-uri, în cadrul unei iniţiative insolite ce a fost demarată pentru a stimula lectura, informează News.ro.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Iniţiativa a fost denumită „litbait” şi se bazează pe un principiu destul de simplu: transformarea titlului unui roman clasic într-o frază senzaţionalistă, asemănătoare titlurilor publicate în tabloide („clickbait”).

„Clickbait” este un termen peiorativ ce scrie un anumit tip de conţinut web, creat pentru a atrage un număr mare de internauţi, cu scopul de a obţine venituri cât mai mari din publicitatea online, în detrimentul calităţii şi al acurateţei jurnalistice. „Clickbait”-ul se bazează pe titluri senzaţionaliste, elemente emoţionale şi fotografii şocante. Scopul unui „clickbait” este de a-i face pe internauţi să dea click pe acel titlu şi de a încuraja transferul unui conţinut web pe reţelele de socializare. „Clickbait”-ul exploatează faptul că oamenii sunt curioşi din fire. Un „clickbait” furnizează suficient de multă informaţie pentru a trezi curiozitatea oamenilor, dar nu îndeajuns pentru a satisface acea curiozitate dacă internauţii nu dau clic pe link-ul asociat.

De exemplu, pe site-ul librăriei The Wild Detectives, internautul care dă un clic pe titlul „Un britanic a murit după o încercare eşuată de a îşi face un selfie” este trimis în mod automat la textul cărţii „Portretul lui Dorian Gray”, celebrul roman filosofic scris dfe Oscar Wilde. 

Iniţiativa a fost demarată în timpul unei campanii demarate pe reţelele de socializare cu ocazia National Read a Book Day, concepută pentru a-i face pe internauţi să citească volume tipărite.

Andres De la Casa-Huertas, reprezentat al librăriei The Wild Detectives, a declarat pentru Dallas Observer: „Obiectivul nu este neapărat acela de a-i face pe oameni să citească, ci mai mult acela de a face cultura lecturii mai atrăgătoare. Cred că e loc de mai bine, pentru a o face să devină mai abordabilă şi mai amuzantă”.

BBC a publicat mai multe exemple de titluri ale unor romane clasice transformate în clickbait-uri de librăria americană.

Un excursionist a avut parte de cea mai rea călătorie din toate timpurile atunci când un trib de pe o insulă l-a atacat cu excremente” este clickbait-ul aferent romanului „Călătoriile lui Gulliver”, de Jonathan Swift. 

Renunţaţi să mâncaţi usturoi ACUM. Un român a descoperit un detalii şocant despre usturoi” face trimitere la textul romanului „Dracula”, de Bram Stoker.

Acest politician italian îl face pe Trump să pară un sfânt. De ce nimeni nu vorbeşte despre el” este o descriere de tip tabloid a volumului „Principele”, celebra lucrare a lui Niccolò Machiavelli.

Când este OK să le stigmatizezi pe mamele singure. Răspunsul ar putea să te surprindă” este clickbait-ul propus pentru romanul „Litera stacojie”, de Nathaniel Hawthorne.

O adolescentă l-a păcălit pe iubitul ei şi l-a făcut să se sinucidă. Două familii sunt acum despărţite” este titlul care face trimitere la piesa de teatru „Romeo şi Julieta”, de William Shakespeare.

S-a împrietenit cu un urs pe când era copil, iar soarta i-a reunit după câţiva ani. Reunirea lor te va lăsa în lacrimi” este textul de tip clickbait aferent romanului „Cartea junglei”, de Rudyard Kipling.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate