Sari la conținut
News Alert

Paradoxul din lumea cărților. De ce încep să crească vânzările de cărți tipărite

În industria cărţii, revoluţia digitală nu a mai venit. Acum cinci ani se cânta prohodul tipăriturii, acum cu un picior în groapă sunt cărţile electronice. Vânzările scad în vreme ce cartea fizică produce tot mai mulţi bani. Paradoxul - căderea ebook-ului e dată de acelaşi lucru care-i promitea ascensiunea: răspândirea smartphone-urilor şi a tabletelor. 

Mai bine de două miliarde de oameni au telefoane inteligente şi totuşi din ce în ce mai puţini le folosesc la citit.

În Statele Unite, vânzările de cărţi digitale au scăzut anul trecut cu 17% în vreme ce cartea fizică a urcat cu aproape 5%. Marea Britanie e la al doilea an de căderi, Canada cumpără şi ea mai puţine e-bookuri, iar tendinţa e vizibilă pe toate pieţele mari.

Cititorii nu vor să mai stea cu ochii în ecran, spun editurile. Se aşteptau ca răspândirea telefoanelor inteligente să le crească veniturile din zona digitală, însă inversa e valabilă. Inclusiv copiii născuţi şi crescuţi cu internet preferă cartea fizică.

În Marea Britanie, dacă 50% din cărţile de ficţiune sunt în format electronic, doar 4% din cărţile de ficţiune pentru copii sunt electronice. Ebook-ul e impersonal, cititorul nu se poate ataşa de el, învaţă mai greu din el, îi strică vederea; îi strică şi somnul. Studii peste studii au arătat că formatul digital e departe de a fi superior tipăriturii.

Acum ascensiunea lui pare să fi fost mai degrabă conjuncturală. Ebook-ul are aproape 10 ani de viaţă - primii, şi cei mai spectaculoşi, petrecuţi în criză. Preţurile mici dădeau peste cap modelul de business al editurilor, dar astăzi competiţia dintre acestea nu mai e un concurs de tăiat costuri. Wall Street Journal arată că marile edituri sunt acum interesate să crească calitatea ediţiilor în format hârtie.  Cărţile sunt mai frumoase; se oferă mai multă atenţie designului, a felului în care cartea se simte în mână.

Cu alte cuvinte, astăzi se vinde opusul e-bookului. Şi totuşi, industria cărţii nu s-a întors cu totul în trecut. Cartea electronică a creat noi aşteptări - viteza. Cititorii vor cartea repede, iar ciclul de la concept la raftul librăriei se scurtează. În unele cazuri, contractele editurilor cu autorii le lasă celor din urmă numai opt luni de zile pentru a scrie o carte. Adică mai puţin de jumătate din timpul oferit în urmă cu câţiva ani.

Ce s-a schimbat sunt tendinţele de consum. Cartea politică se vinde acum foarte bine, doar că politica e volatilă, ceea ce face şi cartea perisabilă. Ritmul alert al schimbărilor din marile guverne, alegerile cu final neaşteptat şi nevoia oamenilor de a înţelege ce se întâmplă forţează editurile să-şi regândească modelul încă o dată.  Îşi simplifică structura, îşi fac businessul mai suplu şi mai concentrat, tocmai fiincă poveştile lui Emmanuel Macron sau a lui Marine le Pen sunt vandabile o scurtă perioadă de timp.

Etichete: carte , tehnologie , carti , smartphone , tablete , edituri , e book , vanzari carte , carti electronice , ebooks , citit traditional

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale