BUSINESS CLUB. Filmul, cea mai bună reclamă pentru turism

Data publicării:
filmele

În 1977, George Lucas a transformat un petic de nisip din deşertul Tunisiei în planeta Tatooine din Războiul Stelelor. Succesul filmului a transformat platoul de filmare într-un obiectiv turistic pe care autorităţile tunisiene au încercat să îl menţină neschimbat de aproape 40 de ani.

Însă în 2011, Tunsia a devenit epicentrul Primăverii Arabe. Preşedintele Bel Ali a fost alungat de la putere, dar ţara încă mai trece printr-un proces dur de tranziţie. Printr-un proces de tranziţie trece şi franciza Războiul Stelelor. A fost cumpărată de Disney de la George Lucas în 2012 pentru 4 miliarde de dolari.

Iar anul acesta au început filmările pentru un nou film al seriei. Şi cu toate că regizorul JJ Abrams va avea avea nevoie de un peisaj deşertic, Tunsia a fost exclusă din start. Ţara nu mai este considerată sigură pentru filmări.

Şi, în plus, există alternative. Deşi nu a fost anunţat nimic oficial, Abu Dhabi va fi noua gazdă a filmărilor pentru Războiul Stelelor. O spun atât surse de la Hollywood cât şi o fotografie cu ceea ce pare a fi o bucată de decor ascunsă într-un cort din deşertul emiratului.

În Emiratele Arabe Unite Abu Dhabi a avut mereu mai mulţi bani, dar mai puţini turişti decât Dubai. Găzduirea platoului Star Wars ar aduce regiunea în atenţia vizitatorilor străini.

De altfel, cinematografia joacă un rol important în promovarea turistică chiar dacă unele ţări au peisaje suficient de frumoase cât să atragă turişti chiar şi fără ajutorul Hollywood-ului.

Trilogia „Stăpânul Inelelor” este considerată o lungă reclamă mascată pentru peisajele spectaculoase din Noua Zeelandă.

Asta în vreme ce filmul „Australia” chiar a fost finanţat parţial de autorităţile tustice din vestul Australiei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri