Filmele și mașinile lor memorabile

Data publicării:
masini

„În primul rând, mașina fascinează!", spune Titi Aur, multiplu campion de raliuri, în timp ce Costin Giurgea, publisher Top Gear România, crede că „ilustrează exact dragostea publicului pentru aventură şi libertate din asta adolescentină, cu foarte foarte mult fum şi cu foarte mulţi cai-putere”.

„Cand ne urcăm la volan, avem dorința de a impresiona câteodată, de a avea o mașină puternică, de a avea o mașină frumos colorată, specială", explică Titi Aur.„Acele maşini pe care le vedeam în filme în perioada de început, când am obţinut permisul de conducere, mă încântau foarte mult”, povestește Vali Porcișteanu, campion de raliuri.

Dar cum trebuie să fie o maşină pentru a rămâne în memorie?

„O maşină din filme trebuie să aibă în primul rând un design care să-ţi atragă privirea”, consideră Vali, în timp ce Ana Cristina Călin, prezentatoarea emisiunii „La volan”, crede că „în general, publicului îi rămân în minte maşinile sport”.

„Toate maşinile astea extrem de memorabile din filme au o personalitate. Sunt construite și ele ca un personaj din film. Cam asta cred că e cel mai important lucru”, subliniază Costin Giurgea, publisher Top Gear România. 

„Bineînţeles că sunt maşini sport, preparate special pentru drifturi, pentru curse, pentru că e o nebunie. Cei care au văzut Fast&Furious, şi este imposibil să nu fi văzut acest film, ştiu că pe asta se bazează, pe curse de maşini”, explică Ana Cristina Călin.

Lumea filmului este alimentată la maximum cu maşini superbe, modificate, pline de gadgeturi şi de însuşiri spectaculoase. „Da, am văzut Gone in 60 seconds, un film foarte bun, avem acolo un Mustang, Shelby parcă, GT 500”, își amintește Ana Cristina Călin. „Când zic James Bond, evident că zic Aston Martin”, adaugă ea. „Eu fiind pasionat de Mitsubishi, în Fast and Furious a apărut la un moment dat, parcă în episodul 2 sau 3, un Evo 7”, spune Vali Porcișteanu.

Seria James Bond și Fast & Furious

Seria James Bond, cu 23 de producţii la activ, se poate lăuda cu cele mai multe modele aerodinamice, luxoase şi periculoase. „A mai condus şi BMW-uri, şi Bentley-uri, Audi, însă Aston Martin este maşina lui James Bond. A agentului 007”, subliniază Ana Cristina Călin. „Cred că fiecare are farmecul lui, nu ştiu, dacă îmi vin în minte rapid îmi vine Aston Martin-ul din Casino Royale, pentru că e mai recent, şi după aia îţi vine în minte Lotusul care mergea pe sub apă şi DB5-ul dinainte”, spune Costin Giurgea.

Al şaselea film din seria Fast & Furious a ajuns vineri pe marile ecrane din România şi nu dă semne că ar ajunge la finish. Actorii din rolurile principale, Vin Diesel şi Paul Walker, au semnat şi pentru al şaptelea şi al optulea lungmetraj. „Cred că Fast & Furious e cel mai bun exemplu al puterii pe care o au maşinile în filme. Pentru că filmul ăsta este de fapt construit doar pentru publicul care merge la filme cu urmăriri cu maşini şi pentru care contează mai puţin povestea din spate. Sau pentru care contează mai puţin jocul actoricesc sau un fir logic”, adaugă Costin.

În „Gone in 60 Seconds”, din 2000, cea mai nărăvaşă femeie din viaţa personajului lui Nicolas Cage este de fapt un Mustang Shelby GT 500. „În Gone in 60 Seconds era acel model V8 cu acea cocoaşă pe motor, îmi aduc aminte, o maşină interesantă, foarte puternică, dar cu un motor destul de mare”, povestește Vali Porcișteanu.

Un model al cărui loc pare să fie în viitor este DeLorean DMC 12 din seria „Back to the Future". Dar această maşină a fost creată în 1981, de către John DeLorean, fiul unui emigrant român, Zaharie Delorean. Pentru cinefili şi iubitorii de maşini, însă, acest model reprezintă magia călătoriei în timp. „O maşină destul de interesantă, care ne duce cu gândul către viitor, practic aşa şi-au imaginat constructorii că vor arăta maşinile în viitor”, spune Vali.

Celebrele curse de mașini

Ce rost are să prezinţi în filme cele mai noi şi performante maşini, dacă nu le pui în valoare printr-o... liniuţă? În lumea cinematografiei există curse celebre de maşini, în care bărbaţii se întrec, de cele mai multe ori pentru dragostea unei femei. Un exemplu ar fi cea din „Rebel fără o cauză", cu James Dean în rolul principal.

„Dacă ne uităm atent la Fast and Furious, de exemplu, acolo sunt găşti de băieţi de stradă, cu maşini tunate, care fac tot felul de scheme, de linuţe, de întreceri pe maşini”, explică Vali. „Mai vezi acolo o privire, o fată frumoasă, el se îndrăgosteşte de ea, ea dă din gene, el se luptă pentru ea, se întrece cu băieţii, cu maşinile, mai fac o linuţă, cum se spune...”, zice Ana Cristina Călin.

Urmăririle cu maşini din filme au devenit momente esenţiale în producţiile de acţiune. În prezent ne este imposibil să ne imaginăm cum erau peliculele fără ele. Prima urmărire modernă cu automobile este considerată cea din „Bullitt", din 1968. „Steve McQueen urmăreşte criminalii din San Francisco şi atunci maşina arată că se ridică la valoarea ei”, povestește Ana Cristina Călin. „În alea 10-11 minute, cât durează faimoasa urmărire din Bullitt, la vremea aia oricum nu se mai văzuse aşa ceva, sunt foarte multe greşeli care se întâmplă pe parcursul urmăririi. Din Dodge-ul care îl urmăreşte pe Mustang sar, pe parcursul urmării, şase sau şapte capace, spre exemplu, din patru roţi. Se depăşeşte aceeaşi broscuţă de vreo trei ori”, spune Costin.

„Jaf în stil italian. Mi-a plăcut pentru că mie îmi place Mini-ul foarte tare, şi în Jaf în Stil italian, primul film, din anii 60, era urmărirea cu Mini-uri din perioada respectivă, iar în cel din 2003, dacă nu mă înşel, cu Charlize Theron, sunt Mini-uri moderne, e urmărirea aceea de la gura de metrou”, explică Ana Cristina Călin.

De atunci, au apărut atât de multe urmăriri în care sunt implicate cele mai cele maşini, încât este foarte greu să alegi una. „Pentru mine sunt, în ordine: probabil Bullitt, urmărirea din Ronin, care e incredibil de bine făcută, şi cred că urmărirea, urmăririle de fapt din... Die Hard ultimul. Când avem G-Klasse care merge prin Moscova”, spune Costin Giurgea. „Cele mai spectaculoase urmăriri din filme, Matrix. Urmărirea de pe autostradă este memorabilă şi spectaculoasă, am înţeles că a costat un sfert din bugetul filmului, aşa că foarte mult...”, adaugă Ana Cristina Călin.

În România, urmăririle cu maşini sunt... pasăre rară, dar există şi aşa ceva, mai ales în filmele regizorului Sergiu Nicolaescu.

Cu cât bugetul filmului este mai mare, cu atât alegerea maşinii din el este mai... legată de marketing. Companiile producătoare plătesc sume enorme pentru ca cele mai noi modele ale lor să apară, în prim-plan, în hiturile de box-office!

Filmele cu maşini „nervoase" ne alimentează, poate fără să ne dăm seama, nevoia de viteză. 

Dacă după ce vedeţi un film cu maşini de top aţi vrea să ambalaţi motorul puţin mai tare, să apăsaţi pedala acceleratorului, mai bine amintiţi-vă că în filme nu este ca pe şosea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri