România atrage mai mulți turiști străini. Care sunt motivele

Data publicării:
turism romania clabucet - mfax

Numărul turiștilor străini a ajuns anul trecut la 1,9 milioane de persoane. Însă este și un rezultat de conjunctură. Pe Dunăre au sosit mai multe vase de croazieră cu turiști americani și canadieni, iar problemele din Ucraina au făcut din Constanța și Varna cap de linie.

Bucureștiul rămâne principala atracție a României. În continuare, România este vizitată în cadrul unor circuite din Europa Centrală și Estul Europei. Avem mult mai puțini turiști față de potențialul nostru de a desfășura circuite de 5-7 zile doar în România”, spune Ciprian Enea, consultant în turism.

Europenii ocupă 92% din total, Bucureștiul și marile orașe fiind principalele atracții, în timp ce litoralul strânge doar 1,6% dintre turiștii străini, iar în Deltă ajung doar 0,7%.

Anul trecut s-au cazat în România 8,4 milioane de turiști. Numărul turiștilor străini a crescut cu 11,5%, până la 1,9 milioane, iar cel al românilor cu 5,3%, la 6,5 milioane. Durata medie a șederii în anul 2014 a fost de 2,5 zile pentru turiștii români, iar la turiștii străini a fost de 2 zile.

Există un mare interes de city break, un mare interes pentru segmentul balneo și un mare interes pentru turismul cu caravana”, spune Simona Man, președintele Autorității Naționale pentru Turism.

România nu reușește să-i atragă pe străini nici măcar la băi, ținând cont că anul trecut au ajuns în stațiunile balneare doar 33.500 de turiști din afara țării. Această cifră a fost ridicată, însă, de turiștii din Republica Moldova, o treime din total, deloc renumiți pentru sumele mari cheltuite în vacanțe. Aceștia au venit în România în urma unui cumul de factori: eliminarea vizelor, obținerea unor tarife preferențiale și intensificarea promovării României peste Prut.

Într-un clasament al Organizației Mondiale a Turismului, cea mai vizitată țară din lume este Franța, cu peste 80 de milioane de turiști în 2013. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri