Sari la conținut

Trucurile din meniu. Strategiile pe care le folosesc restaurantele pentru a vinde preparate scumpe

Atractivitatea unui preparat se cântăreşte în numărul de silabe. Cu cât numele său e mai lung, cu atât mai bine. Și dacă mai sună și melodios, și mai bine. Secretul e să fie cât mai descriptiv cu putinţă. O prăjitură e mai bună dacă e o „prăjitură new-yorkeză de brânză cu sirop de ciocolată Godiva”. E un motiv să fie și mai scumpă, fiindcă oricum vinde mai bine.

Un studiu făcut la Universitatea din Illinois a aflat că preparatele cu cele mai descriptive titluri din meniu sunt comandate cu aproape 30% mai des decât alimentele cu nume simple.

Concentraţia de adjective naște în mintea clientului o experienţă senzorială complexă - creierul nu se mai rezumă la citit, ci își imaginează deja prăjitura pe care o va primi cu lux de amănunte, se gândeşte deja la cum arată, cum miroase şi ce textură are.

Problema e că descrierile ample și frumoase pot ascunde alimente mai puţin atractive. La finalul unui titlu alambicat întins pe două rânduri apare ingredientul pe care puţini îl apreciază. De pildă varză de Bruxelles. Vor mânca totul, oricum, fiindcă mintea lor a fost deja convinsă că au de-a face cu o mâncare de-a dreptul apetisantă.

De asemenea, oamenii sunt mai ușor de sedus cu nume de alimente care au o anume notă de familiaritate. Prăjiturile bunicii sau faimoasele fripturi ale mătușii Ioana nu vorbesc doar despre mâncare, ci și despre confort, căldură și apropiere. Dar mai ales despre atenţia cu care e făcut preparatul și beneficiile nutriţionale ale acestuia. E parte din reţeta pe baza căreia se scrie un meniu, însă e posibil să nu fie parte din reţeta mâncării în sine.

Consultanţii restaurantelor se folosesc și de modul în care citesc oamenii. Încep de sus, așa că sus sunt plasate mâncărurile scumpe. Potrivit unei lucrări de cercetare sud-coreene, o treime dintre clienţi aleg preparate care le atrag prima dată atenţia. Ochii însă le pot pica imediat pe titlurile scrise cu fonturi diferite sau puse într-o parte separată a paginii de meniu. Par speciale și, prin urmare, pot fi și scumpe.

Tehnica însă poate fi și un apel la psihologia inversă. Tarifele uriașe pentru unele preparate le fac pe toate celelalte să pară adevărate chilipiruri, deși preţul lor poate să nu fie deloc rezonabil în sine.

La capitolul preţuri, însă, cel mai folosit truc e ștergerea legăturii dintre mâncare și bani. Astfel, meniul arată că o anume salată costă 30, nu 30 de lei. Se omit însemnele monedei sau numele acesteia. Studiile Universităţii Cornell au concluzionat că, în restaurantele unde din meniu lipseşte semnul dolarului, clienţii comandă mâncăruri mult mai scumpe. Dacă uită că e vorba de bani, sunt pregătiţi să îi cheltuiască.

Etichete: video , creveti , meniu , restaurant , papanasi , ghimbir , nume produs restaurant

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale