Un român a provocat o alertă de securitate în centrul Londrei. El are un camion pe care scrie „Iran Is Great”

Data publicării:
cristian ivan truck - bbc

FOTO: BBC

Cristian Ivan spune că nu a știut că a greșit cu ceva, pentru că agenții de securitate s-au uitat la el cum parchează lângă alte mașini și nici nu au spus că ar fi o problemă în momentul în care familia a părăsit vehiculul. Camionul are numere de înmatriculare germane.

Se pare că au fost niște anunțuri în Muzeul Științei prin care era chemat proprietarul camionului cu număr de Germania, dar nu le-am auzit, pentru că eram alături, în Muzeul de Științe ale Naturii. Fiul meu Lucas are opt ani. Îi plac dinozaurii și am ales să vizităm mai întâi Muzeul de Științe ale Naturii”, a explicat Cristian Ivan.

Cristian Ivan trăieşte în Germania și este căsătorit cu o franţuzoaică, Audrey. Ei își educă cei doi copii prin „roadschooling”: mai multe luni pe an, familia călătoreşte cu rulota prin Asia, Europa sau Africa. Lumea întreagă este sala de clasă. Vizitarea muzeelor face parte din acest tip de educație.

Când ne-am întors la camion, am văzut că avea geamurile sparte. M-am întrebat cine ar fi putut s-o facă, dar apoi ni s-a spus că a fost poliția”, a povestit Cristian. „Am aflat mai târziu de la niște agenți de securitate că poliția a fost îngrijorată din cauza plăcuțelor de înmatriculare străine și a ceea ce scria pe camion”, a adăugat Cristian.

Muzeul Științei a precizat că nu a fost cel care a declanșat alerta de securitate, dar a urmat ordinele poliției și a procedat la evacuarea completă a clădirii.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Cristian Ivan crede că mesajul „de pace” de pe camion a fost de vină pentru reacția poliției. Poliția metropolitană a declarat că nu face comentarii în chestiuni legate de securitate.

Eu chiar respect legea și nu am știut că nu puteam parca acolo. Puteau să-mi dea o amendă sau să mă avertizeze, dar din cauza mesajului de pe camion, l-au considerat suspect”, a spus Cristian Ivan.

Nu am o problemă cu poliția pentru că a spart un geam în intenția de a proteja alți oameni, dar ar fi trebuit să ne lase un bilet, ceva, sau să ne explice de ce au făcut-o”, a punctat Cristian.

El a explicat că motivul pentru care promovează Iranul este pentru a combate prejudecățile. Nu a primit bani de la guvernul iranian pentru a face asta. A refuzat banii de la Ministerul Turismului de la Teheran pentru că, spune el, nu sprijină politicile guvernamentale iraniene.

Soția lui Cristian Ivan, Audrey, cere explicații de la agentul de pază din fața Muzeului Științei:

Apoi, managerul muzeului, a dat familiei câteva explicații:

Cristian Ivan și familia sa au apărut anul trecut într-un reportaj Digi24 marca „Din interior” în care erau analizate modalitățile de educare a copiilor în secolul XXI.

Roadschooling

Educaţia acasă este un curent internaţional. Cristian Ivan, un român care trăieşte în Germania, căsătorit cu o franţuzoaică, îşi educă fiul şi fiica prin „roadschooling”: mai multe luni pe an, familia călătoreşte cu rulota prin Asia, Europa sau Africa. Lumea întreagă este sala de clasă.

„Este o combinaţie între homeschooling şi călătorii. Şi anume cam 10-11 luni din an călătorim, timp în care facem şcoală cu copiii noştri pe drum. Călătorim în Africa, în Europa, în Asia. Copiii sunt înscrişi într-o şcoală din Franţa, de acolo avem, ca să spun aşa, un program şcolar pe care îl primim în luna august. În decursul anului trebuie să facem testele pe care le facem când vor copiii. Câteodată duminica, câteodată seara, câteodată de Crăciun, când au ei chef”, explica românul.

Nici autoritatile din Germania nu acceptă uşor educaţia acasă. Cristian a trebuit să convingă mai multe instituţii că se poate şi aşa.

„Germania este foarte severă la punerea în aplicare a acestor legi, cred că doar China şi Coreea de Nord sunt mai severe din acest punct de vedere. Da, este urmărită pe cale poliţienească. Ca să vă zic aşa, sunt cinci sau şase instanţe prin care am trecut ca să putem să obţinem cât de cât permisiunea de a învăţa în familie”, a povestit Cristian.

Copiii familiei Ivan vorbesc cinci limbi străine, se dezvoltă normal. Cristian a mai descoperit şi că stilul acesta de viaţă este chiar mai ieftin decât dacă ar trăi într-un oraş.

„Preferăm iarna să mergem spre sud un pic, un lucru pe care l-am copiat de la păsările migratoare. (...) Trăim în exclusivitate în autorulotă. Am mers în Africa, în Asia, în Africa am mers până în Burkina Fasso, în Asia am mers până în India cu maşina. Şi asta facem în fiecare an. (...) Iranul este ţara unde ne simţim cel mai bine şi peste câteva săptămâni plecăm iarăşi în Iran. Ei sunt confruntaţi cu bogăţie, cu sărăcie, cu libertate, cu restrângerea libertăţii şi vorbim cu ei despre asta. Este parte componentă după limbile străine a educaţiei pe care încercăm să le dăm”, a explicat Cristian Ivan.

Puteți urmări reportajul integral AICI.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Prin ce trece acum Kate, detalii care te lasă fără cuvinte. Frumuseţea ei ar fi rămas doar o amintire. Noi...
Digi FM
Dorian Popa, întrebat dacă a înșelat-o pe Claudia, fosta lui iubită: "Am greșit. Cred că este de ajuns să...
Pro FM
Anda Adam a filmat de la etajul 28 furtuna din Dubai și străzile inundate pe care oamenii și-au abandonat...
Film Now
Zendaya, adevărul despre scenele intime din filmul „Challengers”: „Trebuia să ne simțim bine unul cu celălalt”
Adevarul
Turist italian șocat de mașinile scumpe din București: „Sunt mai multe BMW-uri decât în Germania" VIDEO
Newsweek
VIDEO Rachete SUA ATACMS au distrus 5 lansatoare rusești de 3.000.000.000$, în Crimeea într-o noapte
Digi FM
O femeie a încercat să obțină un împrumut cu un cadavru în scaun cu rotile: “Unchiule, mă asculți? Trebuie să...
Digi World
Un influencer din Rusia și-a lăsat fiul de o lună să moară de foame. L-a "hrănit" cu "lumina soarelui, nu cu...
Digi Animal World
Câinele din București care i-a emoționat pe internauți. Și-a așteptat răubdător stăpână în vârstă, în timp ce...
Film Now
Brian Cox critică performanța lui Joaquin Phoenix în filmul „Napoleon”: „Aș fi interpretat acel rol mult mai...