Aeroporturile, aglomerate de sărbători. Pasagerii pot obține despăgubiri și de 600 de euro

Data actualizării: Data publicării:
aeroport otopeni

Sărbătorile de iarnă sunt pentru mulţi un bun prilej pentru o vacanţă departe de casă. În această perioadă aeroporturile sunt aglomerate şi avioanele pline. Magia Crăciunului nu este suficientă pentru a-i feri pe călători de întârzieri sau anulări de zboruri, aşa cum ne arată experienţa altor ani. Important e ca pasagerii să-şi cunoască drepturile. Pot obţine despăgubiri şi de 600 de euro dacă zborul are o întârziere mai mare de 3 ore.

În prag de Crăciun, aeroportul Otopeni este un adevărat furnicar. În fiecare oră, mii de oameni decolează spre o binemeritată vacanţă departe de frigul din ţară, în timp ce alţii se întorc pentru a petrece sărbătorile alături de familie.

„Îmi place şi frigul, dar prefer căldura din Dubai. Abia aşteptăm să vedem artificiile de Revelion. Acuma sunt 26 de grade”, spune un turist.

„Aeroportul Otopeni este principala poartă aeriană a ţării. Autorităţile estimează că pe aici trec doar în luna decembrie peste un milion de oameni”, spune Cristina Sbîrn, reporter Digi24 .

Este perioada în care mai toate avioanele sunt pline. Inevitabil atunci când este aglomeraţie apar şi probleme. În ultimii cinci ani, în perioada Crăciunului și a Revelionului, peste 100 de zboruri au fost întârziate și peste 6.800 de persoane au fost afectate, potrivit unei companii specializată în obţinerea de compensaţii pentru pasageri.

Pasagerii au dreptul înainte de orice de a fi informaţi. Dacă situaţia merge spre anularea unui zbor ei trebuie rerutaţi, trebuie să primească cazare şi de asemenea masă”, spune Gabriela Peşet, consultant în turism.

„Dacă avionul ajunge la destinaţie cu o întârziere mai mare de 2-3 ore atunci pasagerii au dreptul la compensaţii financiare. Acestea variază între 250 de euro pentru zborurile care sunt mai scurte de 1500 de kilometri şi 600 de euro pentru cele mai lungi de 3.500 de kilometri”, relatează Cristina Sbîrn, reporter Digi24 .

Şi pentru bagajele pierdute sau deteriorate se pot cere despăgubiri de la companiile aeriene.

„O singură dată am cerut de la Air France când mi-au adus bagajul după o cursă lungă după 3 zile. Şi atunci m-au despăgubit simbolic. Adică la nivelul de 100 de euro”, spune un bărbat.

Pentru asta însă dauna trebuie reclamată în cel mult 7 zile.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri