Dealul Bucium continuă să alunece spre autostradă 

Data publicării:
BUCIUM

Pământul de pe dealul Bucium, de pe autostrada Sibiu-Orăștie, continuă să alunece spre șosea. O asociație non-guvernamentală, care monitorizează infrastructura din România, susține că filmările comparative arată dezastrul de pe acest tronson. Oficialii Companiei de Drumuri susțin contrariul - că fenomenul de alunecare ar fi stagnat. În zonă, însă, terenul care alunecă a deformat peisajul.

Peste 600 de milioane de lei, cea mai mare parte bani europeni, a plătit Compania de Drumuri pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie. De la inaugurarea sa, cu două zile înainte de alegerile din 2014, tronsonul a avut numai probleme: o porțiune a fost demolată, au apărut noi și noi denivelări, iar alunecările de teren nu au fost niciodată rezolvate. Dealul Bucium, cea mai instabilă porțiune de pe traseu, continuă să vină spre autostradă, susțin reprezentanții Asociației Construim România.

" Am observat că dealul Bucium continuă procesul de afundare și alunecare către autostradă. Astfel încât el nu s-a oprit și noi suntem de părere că va continua să alunece înspre autostradă. În funcție de condițiile meteo, evident", Paul Dorneanu, reprezentant ASCORO. 

Lotul nu a fost niciodată finalizat de executant, italienii de la Salini Impregilo. Statul român a hotărât să rezilieze contractul, pentru că nu a fost mulțumit de cum a fost realizată lucrarea. Versanții au rămas neamenajați, iar terenul, nestabilizat.

Terenul care a alunecat de pe deal a ajuns deja foarte aproape de șosea. de altfel, în toată zona se observă cum burțile de pământ au deformat peisajul. Pământul a rupt plasele de protecție, dar și rigolele de scurgere

Reprezentanții ONG-ului susțin că semnele alunecărilor de teren se văd și în zona viaductului de la Aciliu. Într-o precizare pentru Digi24, Compania de Drumuri susține că monitorizează cu regularitate zona.

"Din rapoartele prezentate periodic rezultă că alunecările s-au stabilizat şi ca atare nu pun în pericol siguranţa participanţilor la trafic. În zonă este montat un sistem de monitorizare (inclinometre), care arată că fenomenul de alunecare a stagnat" - se precizează în răspunsul CNAIR la solicitarea Digi24.

Reprezentanții asociației non-guvernamentale au întrebat, însă, și experți din străinătate dacă putem sta liniștiți. Un geolog din Marea Britanie trage și el semnalul de alarmă.

"Dealul continuă să arate semne extinse de mișcare. O schimbare notabilă a dealului pare să fie pe partea stângă, cum privești spre șosea", a scris pe blogul personal geologul Dave Petley.

Șoferii se bucură, însă, că pot circula pe autostradă, după ce, mult timp, aceasta a fost închisă. Se plâng, totuși, că nu este în cea mai bună Stare.

"Mai e de lucru la ea. Încă sunt gropi...", şofer.
"Sunt destule. Și găuri, și... De toate sunt", şofer.
"Multe gropițe... Destul de multe gropițe, ținând cont că e autostradă", şofer.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere așteaptă validarea documentației ca să poată lansa licitația pentru expertiza tehnică a lotului. O soluție concretă în cazul alunecărilor va mai dura, așadar, cel puțin câteva luni.

Reporter: Adela Mohanu / Imagine: Lucian Sandu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri