Antrenamente la Câmpia Turzii, cu gândul la avioanele F16

Data publicării:
MIG

După ce s-au asigurat că sunt condiţii bune pentru zbor, aviatorii au urcat în înaltul cerului la manşa MIG-urilor 21. Acestea mai pot fi folosite doar până în 2017, iar piloţii aşteaptă cu nerăbdare sosirea avioanelor F16.

"Așteptăm noile avioane, sunt generație mai nouă și suntem dornici să le exploatăm. În același timp, vă garantăm că acele avioane fac față acțiunilor repartizate de către NATO pentru România", declară comandorul Adrian Motorga, de la Baza 71 Aeriană.

"Aici există o relație de suflet, să nu uităm că MIG-ul 21 zboară de foarte mulți ani în România, pentru noi deja reprezintă o parte din istorie şi din sufletul nostru", spune căpitanul George Moldovan, ofițer de presă la Baza 71 Aeriană.

Piloţii români sunt la fel de mândri de avioanele lor şi la misiunile comune, chiar dacă ţările participante s-au prezentat mult mai bine la acest capitol.

"Diferenta nu este foarte mare, băieții sunt pregătiți", precizează căpitanul comandor Aurelian Niţă.

"Piloții de pe MIG-ul 21 sunt priviți cu admirație pentru că important este omul, cel care pilotează, cel care execută misiunea, el fiind adevărata armă, iar avionul este unealta folosită", susține căpitanul George Moldovan.

Avioanele F16, care ar urma să intre în dotarea aviaţiei române din 2017, vor sosi în ţară un an mai devreme. Personalul care le va folosi va merge în Portugalia, ţara de unde sunt achiziţionate aparatele de zbor, pentru a se familiariza cu ele.

"Este vorba de vreo 90 persoane: piloti, maiștri, ingineri, personal tehnic. Se face selecția piloților, piloții care vor fi selecționați și pregătiți pentru a opera pe F16 trebuie să fie piloți mai tineri, ca ei să poată deveni instructori pentru generațiile următoare de piloți", precizează Mircea Duşa, ministrul Apărării.

Cele 12 avioane F16 achiziţionate de România de la Forţele Aeriene portugheze nu sunt noi, dar vor fi modernizate în Statele Unite. Costul total se ridică la aproape 628 de milioane de euro, din care 173 de milioane reprezintă suma plătită Portugaliei, în timp ce restul de 455 de milioane de euro vor fi plătiți americanilor pentru operaţiunile de îmbunătăţire. Diferența între avioanele F16, de producție americană, și MIG-urile rusești nu este semnificativă, cu excepția faptului că acestea din urmă nu vor mai putea fi folosite din 2017. În schimb, dotările şi performanţele tehnice sunt asemănătoare.

Achiziţia celor 12 avioane de război F16 reprezintă doar 25% din necesarul României pentru a securiza complet spaţiului aerian.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri