Podul Apolodor ar fi trebuit să preia traficul greu de pe Autostrada Soarelui

Data publicării:
pod apolodor

La mai puţin de două luni de la această declaraţie încrezătoare a premierului, autorităţile constănţene şi-au dat seama că lucrările nu pot avansa atât de rapid.

Una din principalele cauze ale întârzierii este chiar gabara.

Deşi ar fi trebuit să uşureze traficul greu în zonă şi, mai ales să preia betonierele care să transporte rapid materialele de construcţie pentru viitorul pod, această navă mai mult încurcă lucrările.

Daniel Sârbu, reprezentantul firmei construcţii: "Nu are un ritm suficient , cu o frecvenţă de transport de pe un mal pe altul, ca să asigure fluenţa cifelor. În momentul de faţă transportul betonului se face pe ruta ocolitoare şi numai cifele se întorc cu gabara". 

Cu alte cuvinte, nici soluţia despre care autorităţile au crezut că va face minuni nu a dat roade.

Gabara nu poate transporta rapid betonierele de pe un mal pe altul, iar ocolul de 80 de kilometri pe care camioanele îl fac zilnic deteriorează calitatea materialelor de construcţie.

Şi în aceste condiţii nu este de mirare că finalizarea podului a fost devansată cu aproape o lună.

Eugen Bola, prefectul Constanţei: "Undeva în jurul datei de 15 iunie  podul trebuie să fie în funcţiune".

Pentru a respecta şi acest termen, şeful de şantier va trebui să anunţe fiecare transport, din timp, responsabililor de gabară.

Astfel, camioanele încărcate cu beton ar putea avea prioritate în faţa altor TIR-uri.

În cazul în care podul de la Poarta 10 a Portului Constanţa nu va fi terminat în timp util, turiştii care vor veni la mare în sezonul estival viitor vor avea parte de întârzieri uriaşe la traversarea canalului Dunăre-Marea Neagră.


reporter Liviu Ghinea
operator Cristian Caciauna

editor web: Anca Medrea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri