Deraierea a două trenuri de marfă a scos la iveală probleme pe calea ferată, în Mehedinţi

Data publicării:
191213 tren marfa

Viaţa a câtorva mii de oameni a fost pusă în pericol din cauza unor lucrări prost executate. Din fericire, semnalul de alarmă a fost tras de două mărfare, care au sărit de pe linie aproape în acelaşi loc, între Craiova şi Severin. Chiar în perioada în care s-au produs accidentele pe linia ferată se executau lucrări de consolidare. Când vine vorba de vinovaţi, CFR-ul dă vina pe firma executanta, iar firma pe CFR.

Primul incident a avut loc pe 20 noiembrie. Vagonul numărul 8 al unui tren marfar a ieşit de pe şine. Pe 9 decembrie, un alt eveniment s-a produs aproape în acelaşi loc şi după acelaşi scenariu.

Cele două accidente au scos însă la iveală problemele grave de pe calea ferată din zona Balota - Valea Albă, Mehedinţi. Acolo se execută lucrări de reabilitare a terasamentului. Contractul a fost câştigat de o firmă din Braşov, care ar urma să primească 2,6 milioane de lei pentru 150 de metri liniari de terasament consolidat. Exact pe porţiunea pe care se lucrează s-au produs şi accidentele.

Cauzele au fost nerespectarea parametrilor impuşi în caietul de sarcini privind modul de realizare, condiţiile şi calitatea efectivă a produselor. Deocamdată, nu avem încă raportul de investigare a celor două evenimente”, a spus Gheorghe Popa Ingineru, director CFR Regionala Craiova

Conform conducerii Căilor Ferate, accidentele au fost produse de lipsa unei contraşine, care dacă exista ar fi impiedicat deraierile trenurilor în curba cu pricina.

Zona fiind într-o curbă, erau obligaţi să pună o contraşină, astfel să evite deraierea sau escaladarea roţilor a liniei de cale ferată. Vinovat este executantul, care nu a respectat procesul tehnologic de executare a lucrării”, spune Gheorghe Popa Ingineru, director CFR Regionala Craiova.

Firma care execută lucrările la Balota reclamă, la rândul ei, condiţiile în care a lucrat. CFR-ul nu a închis circulaţia total pe tronsonul respectiv timp de 6 zile, aşa cum cerea constractul, ci a oprit trenurile doar câteva ore pe zi.

În caietul de sarcini era prevăzut cu închidere totală timp de 6 zile, în care se demonta linia complet. Ne-au anunţat că nu ne dau închiderea asta totală, că nu pot...”, a spus Mihail Dumitru, responsabil tehnic firmă de construcţii.

Ancheta în cazul celor două incidente feroviare este în plină desfăşurare. Inspectorii de la Organismul de Investigare Feroviar Român vor să afle cine se face vinovat de deraierea celor două trenuri. Ei vor cerceta şi dacă nu cumva firma care a câştigat licitaţia a subînchiriat lucrarea unei alte firme, care nu ar avea acreditare pentru lucrări pe calea ferată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri